Alla inlägg den 11 januari 2015

Av Carl - 11 januari 2015 13:43

I dag har vi varit på Liam Sing Beach hela dagen. Det började inte så bra. Jag, Max från Rindö och hans pappa gick ner till vattnet och skulle bada. Då kommer en jätte våg och kastar upp oss på land igen. Jag fick sand i ögonen och både Max och jag blev lite rädd. Det gick för höga vågor hela dagen så vi fick nöja oss med duschen istället. Våra grannar från Rindö är här och det är så kul att träffa Max igen. Det känns som det var igår vi sågs. Hans lillebror Ted har blivit så stor nu. Vi bestämde träff med Dinha, Liam, Leona och Carl också. Det var kul att träffa kusin och tremänningen. För det blir väl kusin? Vi åt lunch och hade det trevligt i skuggan

 

Sophie & Co var också med och senare, tyvärr när vi skulle gå kom övriga gänget, Max, Isabell, Melina och Jakob. Vi var så varma och behövde åka hem efter en heldag i värmen. Dinha ska vara här till april och hennes dotter ska gå på samma skola som mig. Liam hade sett mig och Loke tillsammans. Han hade frågat om vi var tvillingar, vi brukar ringa varandra på morgonen och bestämma vilken färg på skoltröjan vi ska ha. Vi är blonda och lika långa. När vi dessutom har samma färg på kläderna är vi extremt lika. Nu kom jag in på ett sidospår, jag berättade ju om vår dag på stranden. Det kom två killar med en orm och en jätte ödla. Jag sprang såklart fram och fick hålla i djuren. Ormen har inget gift, den stryper sitt byte

       

Jag ville inte släppa ifrån mig djuren och fantiserade om att dom var mina och jag skulle ta med dem till skolan. Efter många om och men lämnade jag tillbaka både ormen och ödlan. Vi har en likadan ödla på skolan som heter Rex. Många på stranden skrek till när de såg ormen men jag vet att den inte är giftig och för svag för att strypa mig. Det var min dag på stranden

Kram från Carl 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards