Alla inlägg den 24 februari 2015

Av Carl - 24 februari 2015 05:57

 

Min morfar har gjort en Jansson's frestelse som alla utom jag mumsade på. Ansjovis var med från Sverige och resten av ingredienserna köptes här. Morfar skalade potatis, fixade och grejade i köket och vips var det klart. Na hade undertiden gjort en Carbonara till mig. 

 

Har ni sett vilken fin solnedgång? Lila och rosa himmel är så vackert! (Fin pappa & mormor också!) Morfar bjöd på snaps också som han tagit med från Sverige. Vi upptäckte att vi inte hade några snaps glas så våra espresso koppar fick bli provisoriska snaps glas den här gången 

  

Hårt knäckebröd finns att köpa här på Phuket. 200 bath för ett litet paket men det är det värt. Lite ovant att tugga på hårt bröd men det är mycket gott! Den här veckan är jag ledig från skolan och vi tar det lite lugnt, sover länge på morgonen och badar i poolen. 

Kram från Carl 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards