Alla inlägg den 4 maj 2015

Av Carl - 4 maj 2015 07:44

I går hade Loek & jag vårat gemensamma födelsedagskalas. Vi firade hela dagen, totalt var vi 15 barn och 4 vuxna. Vi samlades på Kamala beach och badade och sprang runt och busade. Peggy & Mark hade gjort en "pinata" till oss barn. Det är en stor boll som man turas om att slå på och när det till slut går hål på den ramlar det ut en massa saker. Ur vår Pinata kom det studsbollar, klubbor och suddgum. En Pinata kan se ut lite hur som helst men vår ser ut som en boll. Det var bra att börja dagen med att springa och busa för då blir man hungrig och vad passar då bättre än att ta med hela gänget till McDonalds!! Det var ett väldans liv på oss när vi var där men ingen klagade på vår ljudnivå.  

Mätta och belåtna åkte vi till Phuket town och besökte ett ställe som heter Bow & arrow. Där fick vi alla en lektion i pilbågskytte. Det var inte så lätt som det ser ut. Men en gång träffade jag det gula på tavlan!!

  

 

Vi fick lära oss att dra ut pilarna försiktigt från tavlan. Om en pil sitter hårt ska man dra ut den som jag gör på bilden. Efter lektionen var vi alla var rätt trötta i armarna och då var det gott med tårta och chips. Sent på eftermiddagen kom vi tillbaka och sa hej då till varandra. Oj, vilken rolig dag!! Det känns som jag redan har fyllt år fast jag inte har det. Dagarna går som ni vet väldigt fort här och snart är det dags att åka hem till Sverige, Stockholm, Rindö och Sundsvall. Pappa har bokat sin biljett redan, han åker lite för mamma och mig. Tidigt den 3:juni flyger han från Bangkok. Mamma och jag ska stanna och avsluta lite saker här innan vi åker. 

Ha det så bra

Kram från Carl

 

 

 

 

 


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards