Alla inlägg den 1 september 2015

Av Carl - 1 september 2015 16:53

 

Både pappa och bilen kom fram ordentligt till Palma. Det var en lång, lång resa för pappa och han var trött i två dagar. Vi har tagit det lugn och väntar på skolan som börjar i övermorgon. Vi har varit till Cala Major stranden som ligger endast 10 min promemadavstånd från vår lgh. Bilden är från i söndags och som ni ser var det mycket folk där. Jag badade i säkert en timme och var väldigt trött när vi gick hem. Jag stampade med fötterna och var arg. Svetten rann och jag var less. Inte blev det bättre av att mamma och pappa stannade och pratade med en mäklare som vi träffat förut. Jag satte mig ner och vägrade svara på tilltal. Jag är van värmen men efter den långa svala sommare i Sverige känner jag mig ovan denna hetta. 

 

Inne i Palma såg jag något märkligt! En man som svävade i luften. Jag funderade länge hur han klarade det men kom inte på hur. Vi googlade på det när vi kom hem. Tricket är enkelt: det finns en stol innanför kläderna och är hopkopplad med käppen. Ingen magi alltså..

 

Jag har även varit till Media Mart för pappa letade en extra mobil. Jag hade tur och hittade några spel som jag roade mig med. Även här var det fullt med folk, hela Mallorca verkar vara packat med människor. Var vi än går hör vi svenska, det känns som vi är i Sverige fortfarande. 

Kram från Carl 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards