Alla inlägg den 19 september 2015

Av Carl - 19 september 2015 08:00

 

Varje dag efter skolan stannar jag, Oliver och Elliot en stund i parken och fikar och leker. Ofta är det fler barn från skolan där som vi leker med. Oliver och Elliot kommer från England / Cambridge. Båda killarna pratar en sådandär perfekt brittisk engelska. Jag har redan lagt till med lite engelsk dialekt. Oliver är bäst i klassen och kan redan läsa och skriva. Hans föräldrar har berättat att pressen var mycket stor på Olivers förra skola. Oliver var en av de sämsta i klassen och pressen var inte rolig för honom. Föräldrarna ville komma därifrån och göra något helt annat. Det blev Mallorca och första skoldagen träffades vi, nya båda två i klassrummet. Jag satte mig bredvid Oliver och han sa inget. Vi lärde känna varandra mer och mer och nu är vi jätte bra vänner. Oliver vägrade läsa innan han började på vår skola. Han kunde men ville inte. Kanske märkte han rätt snabbt att jag varken kan läsa eller skriva. När fröken bad Oliver hjälpa mig med stavning osv släppte det för Oliver och han började läsa högt och felfritt och nu läser han hela tiden. Jag lär mig mer och mer också. Matteprovet hade jag alla rätt på men snart har vi prov i stavning och det blir nog värre med det.

    

Här går vi hemåt efter skolan och parken. Skolan är brittisk och rätt strikt när det gäller uniform. Tur att skolan inte är lika strikt när det gäller längd på hår....

 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards