Direktlänk till inlägg 20 oktober 2015

Bjöd Oliver på middag

Av Carl - 20 oktober 2015 13:37

  

En glad nyhet: farmor är hemma från sjukhuset nu!!

 

Här ser ni mig med Oliver och Eliot i parken efter skolan. Som ni ser har vi inte skoluniformen på utan kläderna vi har när det är sport. Vi har sport två gånger i veckan och den ena dagen behöver vi inte byta om innan vi går hem för dagen. Förhoppningsvis ska jag få börja med simträning efter oktober lovet. Jag har fått en mjukstart här och koncentrerat mig på skolan istället för att hinna med både karate och simning. Jag har gått upp flera kg i vikt och blivit riktigt rund om kinderna. Vet inte om det beror på att jag rör mig mindre eller äter mycket mer.


  

Här ser ni mig och Oliver hemma hos mig. Jag har precis köpt en Halloween dräkt som jag ska ha nu på fredag när vi har fest på skolan. Jag gillar den så mycket och dessutom ville jag visa den för Oliver. Jag bjöd Oliver på pasta med fläskfilé och gräddsås. Vi båda åt upp allt på tallriken. 


 

När det var dags för Oliver att gå hem kom hans pappa och hämtade honom. Oliver fick stanna till kl 19. Han kommer i säng tidigare än mig trots att jag varje kväll försöker gå och lägga mig tidigare. Innan middagen har jag redan duschat och läst igenom vad vi gjort på skolan. Vi äter tidigare än förut och allt är förberett för morgondagen, ÄNDÅ får jag så mycket att göra innan läggdags. Det är så kul att vara uppe på kvällen men varje morgon är jag så trött och somnar om i soffan när jag ska äta frukost.

 

 


Måste bara visa en bild vi fick skickad till oss från Phuket. Det har nyss varit Vegitarian festival i Thailand och då håller man på med sånt här. kan ni begripa varför!? Otroligt att han inte blöder, eller hur. Han på bilden heter Khun Ball och är servitör. 

  

Kram från Carl



 
 
farmor

farmor

21 oktober 2015 14:47

Det är en ynklig farmor som är hemma men hoppas att lite krafter kommer tillbaka.Tack att ni hör av er,det är en ljusglimt!Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards