Direktlänk till inlägg 3 november 2015

Katmandu park

Av Carl - 3 november 2015 10:15

På mitt lov hann jag med ett långt besök på en nöjes park som heter Katmandu och ligger i Magaluf. Vi var där tillsammans med Oliver och hans familj. Det var 31/10 och det är den riktiga halloween dagen. Parken hade gjort så fint med massor av hemska halloween spöken och andra läskiga saker. Vi började med upp-och ner-vända-huset. För att komma in i huset åkte man en hiss som hoppade och blinkade, det kändes precis som att vi var i ett spökhus. Väl inne i huset fanns det hur mycket som helst att göra. 

 

Vi gick genom ett island och där fanns en stor orgel som vi spelade på, allt var i spökhusets tecken. 

 

Vi gjorde hand avtryck på en isvägg och skrev våra namn

 

Vi tittade på en 3D film som var suuper hemsk! Vi var under vattnet och en stor haj simmade emot oss och gapade stort. Det såg ut som att hajen kom ända fram till oss och jag gömde mig bakom Oliver. 

  

När det händer så mycket är det bra att pausa lite och äta. Vi åt en av mina favorit rätter: chicken nuggets. Det var en skotts restaurang och för första gången fick jag bönor till denna rätt. Dom åt jag inte. Sedan var det dags att fortsätta i parken. Vi gick till skjutbanan

   

Om man träffade öppnades en lucka och man fick se vad som fanns bakom. Alla tyckte att det var fantastiskt roligt.

 

Det var så mycket att göra i parken så tiden bara rann iväg. Vi kollade på en 3D film som fick hjärtat att hoppa upp i halsen. Det kändes som vi verkligen åkte i berg-och-dalbana. Många, många fjärilar flög runt i magen när vi körde omkring i bergbanan. Vi spelade minigolf, såg en till film, var i upp och nervända huset en sväng till, red rodeo och sköt med pistol och avslutade med en riktig rysarfilm. Pappa kom och hämtade oss och vi träffade pappas komis och åt på hans restaurang il Paradisio. Vilken dag / kväll! Det blir nästan lugnt nu när skolan har börjat igen. Men kul ska man ha här i livet!

Kram från Carl



 
 
Ingen bild

mormor

3 november 2015 18:30

Hej Carl
Va du får vara med på mycket skoj! Men nu har skolan på nytt börjat, fast det är väl också skoj om än inte lika mycket som en dag i spökhuset!
kram

 
farmor

farmor

4 november 2015 10:29

Du verkar ha haft ett superbra skollov.Mallorca är inte så stort
men har mycket att erbjuda.Jag tycker att Mallorca har allt.
Jag ringde till Elisabeth i går för att gratta på födelsedagen
men hon var på restaurang så samtalet blev kort.
För mej är alla dagar lika,men går ändå fort tack vare datorn
med nyheter från dej,så blir det många patcianser och korsord
och vips är dagen slut.Kramar till er alla tre från din Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards