Direktlänk till inlägg 11 november 2015

Cuevas De Arta

Av Carl - 11 november 2015 09:45

 

I söndags på farsdag tog jag med pappa på en heldagsutflykt till andra sidan Mallorca för ett besök i en jätte grotta. Det tog över en timme att köra dit men det var det värt. Vi trodde knappt våra ögon när vi klev in i grottan! 

   

Vi gick en guidad tur genom den fantastiska grottan som på många ställen hade en takhöjd på 45 meter. Det var 17-18 grader varmt i grottan dygnet runt, hela året. 

 

Vi fick se en ljus och musik show som var så vacker. Grottan såg nästan overklig ut. Vi fick se många pelare som växer uppåt. Det droppar från taket i grottan och landar på dessa pelare och på så sätt växer dom ständigt uppåt. Det tar dock lång tid för dem att växa, 1 cm tar 100 år... Vi såg pelare som var 25 meter höga. Guiden visste inte när grottan upptäcktes för den har ju alltid funnits. Det är 200 år sedan som dom började visa den. Då användes facklor och senare fotogenlampor och därför är många väggar i grottan svarta fortfarande pga röken. Jag hittade en önskebrunn och slängde i ett mynt och önskade tyst för mig själv att Carlson ska komma snart.

Kram från Carl




 
 
farmor

farmor

11 november 2015 12:05

Det var en bra farsdagspresent att ta med pappa på en utflykt.
Jag skall på "utflykt" idag.Halv tre kommer färdtjänsten och
hämtar mej f.v.b.till fotvård,riktigt skönt utflyktsmål,bara
lite annorlunda.Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards