Direktlänk till inlägg 18 november 2015

En dag på IKEA Palma

Av Carl - 18 november 2015 08:00

    

I helgen åkte vi till IKEA för att köpa en ny madrass, för pappa får ont i ryggen av de super mjuka madrasserna som är i sängarna i vår lgh. Sängarna är jätte snygga men madrasserna är galet mjuka. Vi började med lunch på IKEA. Mamma beställde lax och jag och pappa tog köttbullarna. Det fanns en barnportion med 5 köttbullar men eftersom jag var super hungrig beställde vi 10 köttbullar var + en soppa till pappa. Det tog inte många minuter innan mina 10 var uppätna. Pappa hade några kvar på tallriken och jag tittade hungrigt på dem. Först fick jag en av pappas köttbuller sedan två till... 

 

Trots 13 köttbullar med potatismos fanns det plats för en kanelbulle också. Kanske är det träningen som gör att jag är så hungrig + att jag växer.


 

Jag var bara tvungen att provjobba lite också. Jag vill så gärna jobba som vakt när jag blir stor men man kan prova att jobba på kontor också. Polis vill jag inte bli för det är för farligt, tror jag. Både mamma och pappa har sagt att jag kanske kan ha ett vaktbolag när jag blir stor. Mamma försökte en gång säga att det finns så många andra jobb och möjligheter men då sa jag att det här min dröm, punkt slut. Antar att dom båda är lite rädd att jag ska träffa på "bad guys" om jag jobbar som vakt. Dom behöver inte vara orolig, jag vet precis hur jag ska göra. Smyga fram bakifrån och ta av dom pistolen. 

   

Självklart han jag med ett besök i kid´s cluben också. Massor med leksaker och film!

 

IKEA hade julpyntat och gjort fint. Vi köpte julmust, pepparkakor, glögg och glöggmix. Pappa fyllde på vårt föråd med Kalles randiga och jag hittade gott svenskt bröd. Mamma köpte ättika. Ska tydligen vara bra att städa med, få bort fläckar och lite annat. 

Kram från Carl





 
 
farmor

farmor

18 november 2015 11:45

IKEA är ett otroligt företag,men det skall vara en lågmäld smålänning för att komma på något liknande och sedan genomföra
det.Bra gjort.Deras köttbullar tycks vara populära överallt.
Härligt höra att du äter bra,kroppen behöver bränsle när du växer.
Förstår att du tänker på Carlson,det gör jag också och hoppas
han har det gott och bra.Ktamar till er alla tre från Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards