Direktlänk till inlägg 1 december 2015

Varit på middag

Av Carl - 1 december 2015 08:45

 

I helgen var jag och mamma bjudna på middag hemma hos min klasskompis Tindra som ni ser närmast på bilden. Vi barn fick taccos och mammorna åt thaimat. Min kompis Stella som jag gick på samma skola som på Phuket var också bjuden. Hon sitter till vänster på bilden. Hon och hennes familj flyttade hit samtidigt som oss men vi går inte på samma skola nu. Stella går på en stor internationell skola där många spanska barn går för att lära sig engelska. Tyvärr pratar dom mest spanska på rasterna och Stella har inte lärt sig spanska än. På Stellas skola finns massor med aktiviteter och sport. På min skola är det inte mycket sport men det gör inget för vi åker iväg och sportar på andra ställen


 

Jag gjorde en båt av min taccos, den smakade ännu godare då. Tiden gick fort och vips var kl 01 och vi skyndade hem och somnade bums. Jag trivs bra här men pratar mycket om Phuket, Loek och min hund. Tur att vi alla har fått nya vänner och att skolan går okey. 

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

1 december 2015 10:53

Jag förstår att du tänker mycket på Thailand,det är ju där du varit mest och längst i ditt liv.Roligt för dej att ha fått
kontakt med Stella,som du känner från T.Så mycket som ni fladdrar runt har ni nog inga kontaktsvårigheter.
Firas Advent på Mallorca? I söndags var Elisabeth här och fixade
Bejje kom med en liten julgran från Ängsvik som El.klädde,så jag har redan julstämning här hemma.Bäst börja i tid,tiden går ju så fort.Kramar till er alla från Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

1 december 2015 20:40

Hej Carl. Vilket trevligt party! Va'kul ni tycks ha. Vi har också kul. Vi hade "lilla julafton" i lördags. Först var vi på bio och såg "Spionernas bro" med Tom Hanks. Den utspelades i Berlin. Eftersom vi nyss har varit där så var det roligt att känna igen sig.
många kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards