Direktlänk till inlägg 24 december 2015

Julafton

Av Carl - 24 december 2015 15:07

 

Så här fin blev vår julgran! Jag är mycket stolt över den. Jag tycker att julklapparna med ljusen i också är super fina.

  

Jag slog in 3 julklappar till Carlson, 2 bollar och ett mjukdjur. 


 


jag försökte måla av Carlson i ett julkort men det var rätt svårt. 

  

Kvällen före julafton, i går alltså ville jag absolut ta ner en stor madrass till vardagsrummet och sova framför Tv:n. Jag ville att alla skulle sova där och vänta på att det skulle bli julafton. Vi ställde ut gröt till tomten och lämnade min önskelista vid tallriken. Kan ni tänka er att på morgonen när jag vaknade hade tomten varit hos oss och ätit upp all gröt, tagit önskelistan och lämnat mina julklappar under granen. Nu ska vi snart till min tenniskompis och där har tomtemor lovat att komma förbi en sväng. Tydligen hade tomtens renar blivit sjuka och tomten hade precis som hos mig varit där på natten och lämnat klapparna. Tomtemor kommer med några julklappar och önskar godjul, det ska bli intressant. 

Jag önskar er alla en god jul

Kram från Carl


 

 
 
Ingen bild

Siri och familjen

25 december 2015 01:15

Hej Carl, det var längesen jag tittade in på din blogg men blev så glad när jag såg att den är full av nyheter on dig och din familj. Vi vill önska er en toppenjul! Vi kommer gärna och hälsar på er i vår som våra mammor pratat om, vi har bokat ett hus nära er...här i Bryssel är det lite grått och regnigt och så varmt att blommorna börjar slå ut. Många kramar

 
Ingen bild

mormor

25 december 2015 14:05

God fortsättningen på julen!
Hoppas att julaftonen blev som du väntat dig med många julklappar och god mat.
Vi hade en lugn kväll med lite julmat och julklappar. I natt regnade det och blåste krafigt. Nu har det lugnats ner sig men det har varnats för storm senare på eftermiddan.
Jag kommer att hålla mig inne och mysa. Många kramar från morfar och mig.

 
Ingen bild

Anita

27 december 2015 18:01

En riktigt god jul önskar jag dig och dina föräldrar också! Är säker på att tomten hittade rätt på dig..
kram Anita

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards