Alla inlägg den 9 januari 2016

Av Carl - 9 januari 2016 08:00

Jag har bytt ställe för min simträning nu. Mitt förra ställe var det inget fel på, tvärt om det var jätte bra men låg en bit bort. Det nya stället ligger här där vi bor och det gör saken enklare. Min första träning gick jätte bra i början. Det är jag som sitter själv på bänken och väntar. Vi var tre stycken som tränade och till en början var allt så lugnt och fridfullt. Lika harmoniskt som mitt förra ställe. Anledningen att det var så lugnt var att det var en helgdag och alla spanjorer firade att tre kungar kommer med presenter osv. Denna helgdag är lika stor som självaste julafton är för oss. Efter halva min träningen skulle en 2-3 årig flicka simträna I banan bredvid oss. Det gick inte alls bra för henne. Hon var livrädd för vatten och gallskrek konstant. Min lilla simgrupp hörde knappt vad vår tränare sa. Jag verkligen ogillar när någon skriker och dök under vattnet för att slippa på ont i öronen. När träningen äntligen var över gick jag till omklädningsrumet och duschade. Det är ett omklädningsrum där föräldrar och barn får hålla till. Då kom flickan dit och skrek lika mycket. Jag fick för omväxlingskull väldigt bråttom och skyndade mig ut därifrån. Tycker inte det var någon bra idé av vare sig föräldrar eller tränare att tvinga en så vettskrämt flicka att lära sig simma eller bli van med vatten. 


 

Kram från Carl 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards