Direktlänk till inlägg 28 januari 2016

Neeeej Carlson!

Av Carl - 28 januari 2016 08:30

 

Måste berätta något roligt som jag helt glömt att berätta. Vi gick till Cala Major stranden och släppte lös Carlson där. Oktober till april är det ok att ha hundra på vissa stränder. Som ni ser är det helt tomt på beachen, förutom en man som hade lagt sin handduk över sin väska och tog ett dopp i sin våtdräkt. Mannen var bara 20 m ut i vattnet när Carlson får syn på hans handduk och springer det fortaste han kan rakt mot handduken! 


 

Jag som hundägare blev lite chockad.... Kanske inte lite överaskad som mannen som står i vattnet med vatten upp till axlarna och ser vad som händer. Carlson tvärnitar vid handduken och lyfter på benet!!! Neeej, det får inte hända! Vi skyndade oss att fånga in Carlson, fyade honom och gick därifrån. Mannen var stor med stort mörkt skägg, ingen vi ville komma på kant med. Gjort är gjort, vi vinkade lite ursäktande till mannen och pratade förstånd med den skyldige. Som tur är har nästan alla hundar här och acceptantnivån är hög men kanske inte så hög att man tycker det är ok att få några kissdroppar på sin handduk. Jag tror kanske det finns en chans att mannen inte såg för Carlson lyfte på benet bakom väskan med handduken på och eftersom han är så liten kanske han inte syndes.. Alla har sin hundar kopplade men på stranden får dom ibland springa och busa. När det blir högsäsong är det slut med det. Höga böter väntar den som tar med sin hund till stranden. Vi läste på en skylt att det kostar 1,500 e om man bryter mot den regeln. Vi gick från stranden och skämdes över vad Carlson gjort men sedan kunde vi inte låta bli att skratta åt händelsen. 

 
 
farmor

farmor

28 januari 2016 10:13

Grattis Carl på namnsdagen! Grattis även till pappa Johan som också heter Carl och ett hjärtligt grattis till den som fyller år i morgon! Kramar till er båda och till mamma Malin från
farmor,mamma,svärmor.

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards