Alla inlägg den 24 februari 2016

Av Carl - 24 februari 2016 09:30

 

Min vän Loek och hans föräldrar kom hem till oss på middag en kväll. Det var verkligen trevligt att träffas igen. Loek och hans familj funderar på att flytta till Bali och då vet jag inte när vi ses nästa gång. Det är hur som helst underbart att ha en vän som Loek. En bra vän är bättre än 10 bekanta, kan man lugnt säga. Hela Loeks familj är underbar och jag mår bra av att umgås med dom. Människor med bra energier som får en att må bra ska man var rädd om. Loke var ledsen och hade tårar i ögonen när vi kramades och sa att vi ses igen. Jag var också ledsen när sa hej då men som vanligt försöker jag tänka på annat. Ibland går det och ibland inte. När vi åkte från villan grät jag, jag grät redan innan vi åkte. 


 

Så här glad blev Goldie när jag kom hem. Hon gav mig en bamsekram och såg så snäll ut! Goldie var rätt vild förut men nu har hon lugnat ner sig och uppför sig mycket bra. Hon jobbar som vakt runt villan och verkar trivas utmärkt med det. Hon blir duschad, får medicin om hon behöver och bra mat. Vi vill såklart ta med henne till Mallorca men jag tror hon har det så bra här så hon får stanna. 

   

I dag var min första skoldag efter mitt långa lov. Jag vaknade av mig själv i morse och kände mig utvilad. I går kväll var vi alla super trötta och jag somnade till på pizzerian när vi höll på att betala. Min vän Oliver's mamma har berättat för min mamma att Oliver har väntat och väntat på att jag ska komma tillbaka till skolan. Han kunde knappt somna i går kväll för han var så glad. I morse när jag kom in i klassrummet började han fnittra och fick tårar i ögonen för han blev så glad. Tänk vilken tur jag har som har så fina vänner och snälla hundar. Ni kan ju bara föreställa er hur glad Carlson blev när vi träffades. Han sprang runt på gräsplätten som en liten galning. 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards