Alla inlägg den 7 april 2016

Av Carl - 7 april 2016 12:50

 

Vi har varit på tivoli! Det var otroligt roligt, nästan allt i alla fall. Roligast var att hoppa högt på en studs matta med en säkerhetsele. Det killade i magen och det kändes som jag flög. 

 

Att skjuta är ett stort intresse som jag har. Inte för att jag får skjuta så ofta men jag tycker det är super roligt. 


 

Pappa och jag tävlade tillsammans i paintball. Vi vann, såklart. Vi tävlade mot två andra barn och deras pappa. Vi pepprade pappan från varsitt håll och han var inte beredd på en sådan omgång. 


 

Av allt tävlande och skjutande blir man lite hungrig. Jag fick Nutella, nutella pizza och en fanta, mums! 


 

Sedan ville jag köra bumber car eller radiobil som det heter. Jag körde själv och var inte beredd på att alla körde på varandra hela tiden och att det blev så hårda krockar. Jag visste inte heller att bilen gick baklänges när man snurrar på ratten. Det gick inte alls bra och jag blev rädd. Efter min åktur var jag mycket ledsen. Mamma och pappa var arga på sig själva att dom lät mig köra skälv. Pappa och jag bestämde oss då för att köra tillsammans och visa hur det ska gå till. Vi gasade och rattade och ingen hann krocka med oss men vi körde på flera stycken. Jag tyckte att det var jätte kul! 


 

Jag så Pariserhjulet redan från bilen och ville absolut åka och det gjorde jag också, med mamma. Vilken utsikt vi hade! 


 

Jag hann med att hoppa två gånger för det var såååå kul 

 

Det sista vi gjorde var att tävla mot varandra i pistol skytte. Jag sköt ner 4 cola bukar, mamma 5 och pappa prickade 8 av 8! Jag fick välja mellan högsta priserna och valde en luftpistol. Den laddas med små gula plast kulor och säger poff när man skjuter. Lyckan var gjorde och insidenten med min radiobilen var glömd. Vilken dag!!! 

 

Varje vecka har vi prov och sist fick jag alla rätt. I och försig var det super lätta ord men kul att ha pricka in alla rätt. Värre är det med matten, där måste jag lägga på ett kol! 


Kram från Carl 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards