Direktlänk till inlägg 18 juni 2016

Mina uppträdanden

Av Carl - 18 juni 2016 10:35

 

På min skola tycker dom det är viktigt med uppträdanden och att visa vad vi lärt oss. Vi har nu haft två framträdanden nu som vi övat på mycket. Det första handlade om vad vi läst om i skolan. Vi pratade om en författare som vi läst om: Roald Dahl. Han var från Norge och dog 1990. 

 

Jag fick prata betydligt mer denna gång än vad jag gjort tidigare. Det var nervöst men otroligt skönt efteråt när det var över. 

 

Vårt nästa framträdande var en sommar show. Vi klädde oss i sommarkläder och killarna skulle ha sommar hatt. Varje klass får framföra det vi övat och tränat på och på slutet sjöng vi tillsammans. Vi spelade även flöjt. Alla applåderade jätte mycket och vi fick så mycket beröm för vad vi åstadkommit. 

 

Här är jag med min klasskompis Tindra och hennes lilla syrra. Ni ser även deras halvbror som hälsar på från Sverige. 

 

Jag var lättad och glad när jag äntligen fick sätta mig hos mina föräldrar. Jag var nöjd med vårt framträdande och nu känns det som sommarlovet i alla fall nästan har börjat. Vi slutar den 28/6 men alla måsten på skolan är avklarade nu. Vi kommer att få ett betyg eller bedömning,  jag tror inte jag får jätte bra betyg i matte. Det spelar ingen roll för jag trivs och har lärt mig massor dessutom har jag fått många fina vänner. I dag ska jag bara ta det lugnt och simträna en timme. Kanske åker vi till den stora marknaden i stan och köper något gott! 

Kram från Carl 

 
 
farmor

farmor

19 juni 2016 09:18

Tänka sej att du nu har gjort ett skolår på Mallorca.Bäst av allt är att ni alla tre har fått goda vänner och tycks trivas bra med tillvaron.Det värmer Farmors hjärta.Kramar till er.

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards