Direktlänk till inlägg 2 juli 2016

Kul!

Av Carl - 2 juli 2016 11:38

 

Det är himla roligt på Rindö när alla grannar är hemma och vill busa runt. Det har hänt en hel del sedan vi var hemma förra gången. Några radhus har byggts upp bredvid oss och en restaurang har precis öppnat i hamnen.

 

Vi gick till restaurangen på öppningskvällen och åt middag. 

 

Jag har aldrig gillat pannkakor men nu beställde jag det och det var så gott! Jag åt upp alla pannkakor, sylten och glassen. I och för sig var jag jätte hungrig för maten kom så sent till oss barn för kocken hade glömt bort oss. Jag ska prova pannkakor igen snart och kanske blir det en ny favorit för mig.

 

Mamma och pappa åt fisk och skaldjursgryta och den var också god. De som beställde pytt i panna fick den serverad i en liten stekpanna!

 

Carlson har fått många nya vänner här, bl.a Ted som gillar honom väldigt mycket. Carlson gillar Ted också men kanske är det inte lika ömsesidigt. 

 

Jag har hunnit träffa Max, Melina och Jacob också. Med dom var en kille som heter Florian, det är Jamal och Helenas son. Vi hade riktigt bus kul tillsammans. Vi gjorde snöbollar av pappershanddukar som vi blötte i vatten och kramade ihop. När Max skulle gå på toa anföll vi honom och kastade bollarna på honom. Det tyckte inte personalen var lika roligt och vi fick städa upp efter oss. I början av veckan ska vi träffa farmor och fasterfaster hade vi tänkt. 

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

3 juli 2016 09:39

Hej Carl! Välkommen till oss alla.Bara på tisdag har jag lite bestyr
här.Först hemtj.,sedan kommer det en Dame kl.13,3o,som skall fixa
mina händer och fötter.En ny stjärna,men hon är lite äldre ,så jag hopas hon gör ett bra jobb.Ingen kommer att vara så bra som Ricardo,
men hanjobbar bara på sin klinik och nu klarar jag inte att ta mej dit.Jaaanuari var sista gången! Kram från din ynkliga Farmor.

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

5 juli 2016 11:52

Hej Carl
Va skoj att du är i Sverige och att du får tillfälle att få träffa dina vänner här.
Vi ska väl också träffas snart. Spännande att se hur Carlsson, Zeb och Blossom går ihop. Zeb är ett riktigt energiknippe, men rätt som det är, tar han sig en tupplur.
Kram på dig.

 
farmor

farmor

6 juli 2016 09:53

Det var roligt med påhälsningen i går.Både osten och vinet smakade
jättebra.Tack!Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards