Direktlänk till inlägg 8 juli 2016

Hemma hos faster faster & G

Av Carl - 8 juli 2016 14:15

 

Jag, Carlson och mamma har varit till faster faster och Gunnar och hälsat på. Det första jag gjorde var att lägga mig i hamocken och vila lite. Det är så skönt att ligga i skuggan och gunga, frisk luft och lugn och ro. Carlson tyckte också om det.

 

Gunnar var lite frusen och ville sitta i solen. Trots att jag är mycket solvan så tyckte jag att det var lite varmt, kanske för att jag spriger runt så mycket mer än Gunnar. Anita minns att jag gillar kyckling och ris så det hade hon lagat till mig. Det fanns även revbenspjäll som jag provade. Mums, jag ville bara ha revbenspjällen! Till efterätt blev det rabarberpaj och vaniljglass. Jag trodde inte att jag skulle gilla rabarberpajen men ibland har man fel. Pajen var täckt av ett "knäcktäcke" som var sött och gott. Vi vill gärna ha receptet! 

 

Vi gick till huset där Git bodde förut, jag ville gunga och kolla runt. Git brukade alltid stå utanför sitt hus och prata med mig när jag hälsade på, men inte nu längre. Git blev 101 1/2 år, nu är hon i himlen. 

   

Anita prov gungade innan mig för man vet aldrig om en gunga verkligen håller år från år. Gungan höll i år också.

 

Jag klättrade upp och ner för lilla berget några gånger sedan satt jag mig ner och funderade och vila lite. 

 

Tänk att det fanns smultron att plocka! Så somrigt och gott!

 

Smultron kommer alltid vara min favorit!

 

   

Jag gillar blommor också, speciellt blommor som luktar gott

 

och den här blommar luktade fantastiskt gott

 

Jag ville så gärna ta med en hem men det fick jag inte för mamma. Vi skulle handla på hemvägen och med tanke på värmen så skulle blomman inte vara så fin när vi väl kom hem igen. 

 

Självklart gick vi till stranden och badade. Vi tittade på fiskar och på ankor med ankungar. En del killar jagade ankorna och dom sprang allt vad småbenen klarade till vattnet där dom snabbt simmade ut en bit.

 

Det var en rolig utflykt och avbrott i vårt packande och säljande av möbler. Vi har hunnit hälsa på farmor också men det skriver jag om en annan gång

Kram från Carl





 
 
Ingen bild

Anita

9 juli 2016 10:42

Carl!!!
Det var så roligt att få träffa dig igen...vad du har vuxit. Hoppas du hinner med allt som du planerat på ditt sommarlov. Sommarlovs kramar

 
farmor

farmor

11 juli 2016 08:54

Ja du Carl,det är mycket man skall lära sej här i livet,bl.a.att
aldrigha förutfattade meningar speciellt när det gäller ätbara saker'
Då kan man gå miste om en förlust.Man skall alltid smaka för säkerhets
skull.Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards