Direktlänk till inlägg 13 juli 2016

Hemma hos fina farbor

Av Carl - 13 juli 2016 12:23

 

Dagarna går så fort och vi försöker sälja möbler och packa i ett enda virr var. Vi hälsade på farmor och jag hittade på lite olika saker att göra hos henne. Vi mätte oss och nästa sommar tror jag att jag är minst lika lång som henne, vi får väl se.

 

Jag gillar farmors lampa med förstoringsglas. det finns så mycket att undersörka hos henne. Jag fingrar på det mesta men än så länga har jag inte haft sönder något.

 

Farmor har en träpinne som man ska rulla under fötterna för bättre cirkulation. Det provade jag och konstaterade att det fungerar bra.

 

Jag tränade med farmors hantlar, lyfte dem upp, ner, upp, ner....

 

Vi tog några roliga foton också. Det ser ut som att jag har ljusläckaren på huvudet! Fast det är bara en synvilla för det är mamma som håller den i handen och jag står långt bak.

 

Nu ser det ut som jag har en stor stor ljusläckare på mitt huvud, precis som en hatt. Himla roligt, tycker jag! Carlson var också med, det är första gången farmor träffar Carlson personligen. Farmor tyckte att Carlson var jätte fin, dock lite smal. Förhoppningsvis äter han upp sig i sommar. Vetrinären säger att han är perfekt för mer fett på kroppen behövs inte men jag tycker också att han är i smalaste laget. Farmor var fin som vanligt och bjöd mig på vaniljglass som hon köpt speciellt till mig och mjölk. Hon minns att jag gillar vanilj jätte mycket. Nu ska vi fortsätta röja på här hemma

Kram från Carl


 
 
farmor

farmor

13 juli 2016 13:57

Roligt höra av er igen förstår att ni har fullt upp med allt som skall
ordnas.Är det i morgon som mormor och morfar kommer? Det ser väl lite
annorlunda ut nu än förra gången dom var där.Men köparna har kanske inte hämtat "varorna" än.Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards