Direktlänk till inlägg 18 juli 2016

Min sista tid på Rindö

Av Carl - 18 juli 2016 11:15

 

Jag älskar Rindö och mina somrar här men tyvärr har allt ett slut. Nu har jag lämnat mitt Rindö men nästa sommar ska vi bo några nätter på ett BED & BREAKFAST i hamnen. Jag har haft jätte roligt här men allt ändras och ibland till det bättre. Många fina minnen tar jag med mig i alla fall. Den här ormen hittade jag och Max under en ek. Vi trodde först att den sov men när den inte rört sig på hela dagen förstod vi att den vad död. 

 

Konstigt mog hade den bitit sig själv, undrar varför. Jag vet inte så mycket om ormar men att bita sig själv verkar konstigt. På Phuket finns många läskiga ormar och jag skulle ALDRIG peta på en orm där, död eller levande. Jag har fått lära mig tidigt att sakta vända om och gå om jag ser en orm där. Denna orm la jag på en fin plats som en slags grav där den fick vila i frid, amen

 

Jag har bjudit Max på pappas pankakor. Max hade aldrig ätit pannkokor med Nutella förut och det tyckte han var super gott! Jag gillar inte vispgrädde men om man blandar Nutella  med lite vispgrädde så går det bra. Pappa frågade Max om detta var de godaste pannkakor han ätit. Max svarade att de var näst godast, hans pappa gör godare. Om någon frågar mig kommer jag att svara samma, att min pappa gör de godaste pannkakorna. Jag har som jag skrev tidigare nyss börjat gillat pannkakor. Jag beställde pannkokor igen på hamnrestaurangen här i hamnen. Jag blev INTE nöjd, kan ni tänka er att kocken stekt dem bara på ena sidan! Det gick inte att äta! Fy 17, det var inte fint. Förra gången var dom mycket godare. Jag har blivit lite av en pannkaksexpert nu.

 

Jag har varit en sväng till stan och firat Jacobs födelsedag. Jacob hade picknick i Humlan. Han och Melina bjöd på pasta sallad, dricka och tårtor. Det finns en lekpark i närheten som jag lekte i ett tag och sprang runt. Det var en kille i femårs åldern med på kalaset som jag lekte med ett tag.

 

Vi har sett reklam för den här härliga kudden. Det såg så lätt ut att blås upp den men i verkligheten var det inte så lätt. Jag kände mig som en varmkorv eller hot dog som jag sa. 

 

Både Max och Ted är så förtjusta i Carlson. Carlson gillar dem också fast han föredrar vuxna. Carlson är en tålmodig och snäll hund.

 

Ted har gått ut med Carlson så många gånger. Dom har sprungit runt på gräsmattan och busat

 

Tyvärr var det tillslut dags att säga hej då till Mimmi & Roger, Max & Ted. Det var inte roligt.

 

Det är jobbigt att vara ledsen och att säga hej då till en bästa vänn är tungt.

 

Anna, en granne körde dem till Arlanda och jag stod själv kvar på parkeringen med en klump i magen.

 

Som tur är kom mormor och morfar och vips kändes det bättre. Vi blev bjudna på fin middag hos fasterfaster


 

Äntligen fick jag träffa Zeb, vilken rolig och vild liten kille. Carlson tyckte kanske inte att det var så kul, Carlson morrade och ville visa vem som bestämde. 

 

I bilen hoppade Zeb på mig och slickade mig mig i ansiktet. Han är glad precis hela tiden

 

Vi åt lunch en dag på restaurangen vid färjan, jag och mormor åt pizza även Zeb fick smaka men Carlson tyckte inte att pizza var gott. Carlson är lite finare av sig, han är en Royal Chiwawa.


  

 

Vi packade släpet fullt och drog iväg norrut. Det blev en lång resa, vi stannade flera gånger efter vägen och morfar körde inte fort med tanke på släpet

 

Nu är jag i Berga och har det bra. Jag ringde till mamma och sa att jag fått en bok av faster Margareta som jag gillar. Jag har träffat mina kompisar som bor granne med oss och badat i spa:t. Det går verkligen ingen nöd på mig

Kram från carl

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards