Direktlänk till inlägg 3 augusti 2016

Gråsjön

Av Carl - 3 augusti 2016 11:50

          

Jag har precis kommit hem från Jämtland. Vi var där nästan en vecka och allt gick bra. Vädret var både kanon och regnigt. Det kunde växla väldigt fort. Förutom att fiska så har jag lärt mig spela kort. Vi började med 5-kort och sedan 5-kort med ett byte och samla poäng. Jag fick triss en gång och en gång fick jag färg. Jag lärde mig snabbt och ville aldrig sluta spela.

 

Jag älskar smörstekt majs. Jag kan äta en hel tallrik själv. Flingor är inget för mig om det inte är choklad på dem förstås. Vi har ätit massor men vad gör det när man rör sig så mycket som jag gör? 


 

Först letade jag efter mask som jag skulle fiska med. Det var jobbigt och myggorna var besvärliga. Jag hittade några men dom kommer vi inte långt med, tänkte jag. Då visade morfar mig ett nytt drag som han köpt. Det såg ut som en liten alien från rymden. Efter att ha provat detta nya drag kommer jag aldrig mer att hacka efter mask.

Ibland är dom på hugget och då är det bäst att passa på att dra upp några. Tänk så gott det är med smörstekt abborre. Morfar är jätte bra på att "byxa" abborre som det heter. Jag fick lära mig, hoppas jag kommer ihåg det.

 Pappa fick ibland hålla i mitt spö när det nappade, så stark är en stor abborre. Morfar körde båten, tog av fiskarna, fixade dragen och höll koll. Vi andra drog upp ett gäng fina fiskar som vi åt till middag på kvällen.

Mamma fick en gädda också. Den kokade vi till katten Blossom och hundarna.

 

Förutom att fiska har jag letat efter hjortron också. Vi hittade lite som vi kokade till sylt och åt tillsammans med ostar. Jag gillar varken gamla ostar eller hjortron. Men tydligen var det en riktig hit för pappa vill ha med sig hjorton till Mallorca! Det blir svårt eftersom det måste vara fryst hela vägen. Vi har däremot kokat lite som min farmor ska få när vi kommer till stockholm. Vi har gjort mycket mer men det skriver jag om nästa gång.

Kram från Carl 

 
 
farmor

farmor

6 augusti 2016 09:08

Hej Carl!Tänk vilket underbart friluftsliv du har fått uppleva där uppe i stugan och så mycket du får läradej av morfar,det är minnen
att ta med sej i livet.roligt att du lärt dej spel lite kort,det tycker jag också om att fördriva tid med.Bra sysselsättning om det är
regnigt väder. Må så bra och kram till er alla från din Farmor

http://carlisurin

 
farmor

farmor

8 augusti 2016 08:08

Hej Carl! Vet ej vad som hänt maed min kommentar förra veckan om den kommit bort på vägen?!Vilken fin bild på stugan.Ni har tydligen haft
det bra och du har fått lära dej mycket,fiska utan mask.filea abborre
spela kort m.m.Det är underbart att höra ifrån er och vad ni sysslar
med. Hälsa alla så mycket.Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards