Direktlänk till inlägg 10 september 2016

Vattenmelon

Av Carl - 10 september 2016 11:45

 

Mammas kompis Kajsa var här på en långweekend med sin kompis. Dom bodde på hotell nära oss och vi var där och hälsade på. Jag beställde en vattenmelonshake och väntade med spänning på den. Jag älskar vattenmelon och vattenmelonshaker! På Phuket drack jag sådana nästan varje dag. Dom var himelskt goda, även mangoshake funkar för mig. Jag gillade aldrig bananshake eller något med kokos. Jag satt och svettades och väntade och tillslut kom min efterlängtade shake. Tyvärr smakade den långt ifrån som jag är van vid, den smakade tråkigt och jag gav den till mamma. Vi konstaterade att den var helt utan socker, vilket är nyttigt men inte gått. Konstigt att vattenmelon kan smaka så sött och en vattenmelonshake smakar så osöt. Jag badade och hade kul i stället.

 

Kan ni tänka er att vår bil har blivit påkörd. Mamma var tidig till skolan och satt i bilen och läste sin bok och väntade när det hände. En gammal, gammal man skulle parkera framför vår bil och kör så nära att han skrapar upp sidan. Mamma tutade allt vad hon kunde och mannen stannade och svängde ut. Han körde längre fram och när han började backa stod mamma och väntade på honom. Han slutade inte backa så mamma fick hoppa fram och banka på bilen för att han skulle stanna, han fick stopp 1 cm framför bilen. Mannen hörde dåligt trotts sin hörapparat och såg ännu sämre. Vi var rörande överens om att han borde ha parkerat för sista gången och sälja bilen. Det är många barn på dessa gator och tänk så hemskt om han kulle köra på någon. Mannen bor i huset bredvid skolan så vi får alla se upp. Han lovade att kontakta sitt försäkringsbolag, fortsätting lär följa. 

Kram från Carl



 
 
farmor

farmor

11 september 2016 09:07

Tråkigt för mammas bil,Hoppas den blir VÄL reparerad så ingen rost tränger in.Hoppas mannen har ordentlig försäkring!
Hur tycker du det är att vara tillbaka i skolan? Du ska se att det
kommer att gå jättebra. Här har sommaren kommit
tillbaka,får se hur länge den varar
Kram/ Farmor.
l
kkit tillbaka får se hur länge det varar

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards