Direktlänk till inlägg 16 september 2016

Första spanska läxan och Carlson´s nya matte

Av Carl - 16 september 2016 08:00

 

Så här ser min första spanska läxa ut. Vi lärde oss inte så mycket förra året så detta år ska kusrplanen ändras och förhoppningsvis lär vi oss något. I min klass är flera hel eller halv spanska och dom pratar flytande spanska. Många av oss har inte tidigare haft någon anknytning till det spanska språket och måste då börja från början. Jag undrar om jag någonsin kommer lära mig spanska...

 

Det har börjat två ryska killar i min skola nu. Jag kan säga "nej" och "mormor" på ryska, alltid något. Vi ska läsa tyska och Catalan också, phu! Det är bara en timme i veckan så det ska nog gå bra. 

  

Här ser ni Ellen och Carlson. Vi var ut och åt pizza en kväll och då bestämde vi att Carlson ska bo hemma hos Ellen och hennes pappa nästa gång vi åker bort. Carlson skötte sig bra hos min kompis Stella där han bott förrut men det är inte så enkelt att ta hand om en hund. Man ska gå ut och gå flera gånger om dagen, ge mat, vatten. duscha och leka. Ellen tycker så mycket om Carlson och blev jätte glad när hos blev tillfrågad. På kvällarna är det varmt och skönt men på dagarna är det så varmt fortfarande. Jag minns inte riktigt hur länge värmen höll i sig förra året men säkert några veckor till. Mormor och morfar kommer snart och då är det säker fortfarande helt okey väder

Kram från Carl


 
 
Ingen bild

Mormor

16 september 2016 20:20

Hej Carl
Jag har alldeles glömt att läsa din blogg. Ska ni lära er tyska och catalan också?
Det verkar bli mycket det. Hur många är ni i klassen nu?
Hoppas att jag får gå med dig till skolan när vi kommer dit.
Många kramar från mig


 
farmor

farmor

17 september 2016 09:35

Jättebra att bli undervisad på,du kommer visst att lära dej spanska.
Du får tävla med mamma och pappa om vem som blir först att förstå.
I går hade jag en jättedålig dag,men idag är det bättre.Skall göra din
spanska läxa och får då engelskan "på köpet".Tyvärr faller kunskaper
i glömska när dom inte underhålls. Kramar till er allafyra/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards