Direktlänk till inlägg 12 oktober 2016

Mormor & morfar

Av Carl - 12 oktober 2016 15:23

 

Mormor & morfar var här i en vecka och dom bodde på hotell. Hotellet låg mellan vårt hem och min skola. Inga barn var tillåtna där, endast vuxna (jag hälsade på i alla fall) Dom reste hit tillsammans med sina vänner Aja & Nisse. Det var en bra ide för då hade dom sällskap när jag var på skolan. Mormor och morfar följde med på min simmning och mötte mig i hamnen efter min segling. Dom tycker att jag har mycket för mig och det har jag. "Den som har mycket att göra får något gjort" 

 

När jag var i skolan tog mamma med sig mormor & morfar till den stora marknaden där dom handlade mat till middagen och åt lunch. På kvällen bjöd vi hem Aja & Nisse på bbq kväll.

 

Här är vi, hela gänget på en restaurang som heter Monkey. Han som äger restaurangen visade nya köttbitar som han var stolt över. Han har mycket importetat kött men nu har han sattsat på bra kött från Spanien också. Jag beställde pizza för jag vet att den här restaurangen har goda pizzor och jag var inte sugen på kött. Alla andra beställde kött som man själv grillar på en het stekhäll. Jag hade planer på saker jag ville göra under den här veckan men tiden räcker liksom inte till alltid. Nästa gång dom kommer vill jag absolut åka häst och vagn i stan och besöka katedralen (igen) 

Det var väldigt trevligt att ni kom och hälsade på. Tack för kakorna och den snygga och coola playstation kontrollen. Kakorna är snart slut men kontrollen kommer jag att använda mycket.

Kram från Carl



 
 
Ingen bild

mormor

13 oktober 2016 21:17

Hej Carl
Det var väldigt trevligt att få träffa dig och din familj och se hur ni har det. Veckan gick ju så fort. Men vi hann ju med ganska så mycket ändå.

Vi fick se din skola bl.a och träffa din bäste kompis och hans familj.
Men vi hann också med att bada i havet, soligt väder som vi hade under hela veckan.
Många kramar från oss











Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards