Direktlänk till inlägg 14 oktober 2016

Kalas hos en ny tjej i klassen

Av Carl - 14 oktober 2016 08:30

 

Ibland när en tjej i klassen fyller år bjuder dom bara tjejerna och killarna bjuder ibland bara killarna. Min nya klasskompis Amilia från Tyskland bjöd hela klassen. Amilia fyllde 9 år och varför hon inte går i klassen över mig vet jag inte. Vi tror att man går efter när på året man är född och inte som vi gör 31/12. Amilia har gått på internationell skola i Tyskland och kan engelska. Jag trodde inte det första dagarna för hon sa inget, jag tänkte att hon bara kunde prata tyska. Allt ligger alltid så nära här på Mallorca. Det tar nästan jämt max 15 min att köra någonstanns. Ni kan se på kartan var jag var på kalas, det var hemma hos dom. 

 

 

Jag, Oliver och Noel hade redan fikat klart när mamma tog den här bilden. Vi fick massor med kakor, tårta och godis. 

 

Efter fikat var det dags för alla barns favorti: PINATA!!! Födelsedagsbarnet slår med en käpp på Pinatan tills den går sönder och massor med godis ramlar ut och vi roffar åt oss så mycket vi kan.

 

Oliver och Noel missade detta men vi fick dela med oss när dom kom tillbaka. Vi hade tur med vädret och vi sprang och sprang hela eftermiddagen på tomten. Senare på dagen fick vi mat och sedan var det dags att åka hem. Kalaset började kl 14 och vi kom inte hem förrän 19.30 Vi stannade till på Thai restaurangen och hämtade lite mat. Pappa satt hemma och hade sååå tråkigt. Han var också bjuden och jag är säker på att han hade haft trevligt om han hängt med. Jag tycker det är otroligt roligt att gå på kalas!   

 

Kram från Carl




 
 
farmor

farmor

15 oktober 2016 09:16

Idag mår jag lite bättre,är uppe ur sängen och har tittat på din blogg,det är min kärlkramp som varit besvärlig,men ny medicin tycks
hjälpa.
På Mallorca är det tydligen full rulle,bra gjort av nya tjejen att
bjuda hela klassen.Jag har inte kunnat lista ut var hon bodde?
Nästa gång kanske pappa följer med i.st.f.att sitta hemma och ha tråkigt.Kram/Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

16 oktober 2016 19:58

Hej Carl
Vilket kalas du har varit med om! Kul att flickor oh pojkar blir bjudna tillsammans. Det såg ut som ni fick massor av godis. Vilket fint hus hon bodde i.
Kram från mormor. Morfar är ute i älgskogen.

 
farmor

farmor

21 oktober 2016 10:04

Din snälla mormoe ringde mej häromdagen såjag fick färska hälsningar från Mallorca tack.Hon berättade att ni firar jul i Sverige,det var
roligt höra.Hoppas det kommer snö i Sundsvallså du får använda dina
skidor.Det har ju varit lite snålt med nederbörd här,så det skrivs om vattenbrist i"dammarna".Vädrets makter bestämmer själva,vi får vänta och se.Ha det så gott kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards