Alla inlägg den 8 november 2016

Av Carl - 8 november 2016 12:15

 

2 timmar och 40 min innan avgång åkte vi till flygplatsen. Vi ville vara i tid och inte stressa för det har vi slutat med. Vi skulle varken shoppa eller äta på flygplatsen så vi behövde inte mer tid än såhär för att vara i tid. Men kan ni tänka er att en stor bit av vägen nära flygplatsen hade förvandlats till en sjö.... Det blev såklart stopp i trafiken och det tog tid att ta sig fram. Det låga bilarna stannade för det kom in vatten i avgasröret och det är inte bra. Tiden började rinna iväg och mamma försökte ringa till flygbolaget men det gick såklart inte att komma fram. Med tidigare erfarenheter vet vi att detta flygbolag stänger in-checkningen en timme innan avgång. Tillslut kom vi fram och sa hej då till Dong och Win. Vi skyndade in och pappa trängde sig förbi kön till första security och checkade in oss. När mamma och jag kom fram till disken hade vi 4 minuter till godo innan dom skulle stänga. Vi gick sedan raka vägen till den stora securityn där handbagage scannas. Det var super långa kö som gick sakta framåt. När vi äntligen kommer till gaten är det final call och vi går i stort sett sist ombord på flyget. Vi var inte så stressade för vi visste att vi skulle hinna.

 

Jag tog på mig pyjamasen och såg framemot att se några bra filmer. Jag har sett Gremlins 1 och 2 och Ghostbusters 1och 2. Mycket bra filmer tycker jag. Vi mellanlandade i Dhoa, jag var så trött men jag är för stor för att bli buren nu och stapplade av planet. Vi flög sedan vidare till Barcelona och där bytte vi till ett inrikes flyg och skuttade över till Palma. Vi hade enormt mycket bagage med oss och vi var lite oroliga hur det skulle gå när vi checkade in igen i Barcelona. Vi rensade och packade med oss det vi hade i garderoberna i Phuket och tog med det till Palma. Bättre att ta med det vi vill ha när vi åker till Phuket än att det hänger där och väntar. Som tur var satt det en mycket trevlig dam i in-checkningen och sa inte något om våra tunga väskor. 

 

När jag kom hem började jag skriva på min dagbok som jag skulle göra som läxa. Dong hade printat ut foton och jag skrev lite under varje foto. Jag kämpade verkligen och blev nöjd med resultatet. I går tog jag med den till skolan och jag kunde inte vänta med att visa den tills jag kom in i klassrummet. Jag visade den för vår nya rektor som varje morgon står vid entren och hälsar alla elever välkomna med namn. Hon blev glatt överaskad och började genast läsa och bläddra. Men Carl, this is like a book!! This is very very good, sa hon. Jag fick senare på dagen berätta och visa min dagbok inför klassen. Jag vill så gärna visa bild på den men något är fel på kameran / minnet i vår mobil. Jag kan inte ta en enda bild!!! Så fort det är fixat ska jag visa. Rektorn sa att hon saknat mig och sedan kom Oliver och Elliot springandes och kramade mig. Jag blev glad och det kändes riktigt bra att vara tillbaka på skolan.

 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards