Alla inlägg den 28 november 2016

Av Carl - 28 november 2016 11:00

 

Utanför vårt hem finns en hamn med massor med båtar. Precis nedanför oss ligger en båt som till hälften har sjunkit. Undrar var ägaren är? Tänk när han eller hon kommer och ska ta en sväng och båten ligger till hälften under vattnet!

 

Det är fint väder hos oss men det är höst och i skuggan är det kallt. Carlson klär också på sig ibland. Här har han en polotröja från Sverige, stickad av mormors kompis Aja om vi inte minns fel. Carlson är mycket nöjd med den.

 

Min klass och klassen över oss åkte på en trevlig utflykt till ett ställe där man klättrar och balanserar. Det var en super spännande dag. Jag har en släng av höjdskräck men bet ihop och klarade alla stationer utom den sista högsta och värsta. Jag vet att man ska prova men om man verkligen inte vill ska man låta bli. Jag är glad att jag klarade så mycket som jag gjorde. 

 

De mindre barnen på skolan fick åka till en djurpark i stället. Jag hade gärna följt med dit också. Jag är säker på att jag kan åka dit någon helg framöver. Det värsta med djurparker är att djuren ibland inte har det bra och då vill jag ta hem dom till mig. Nu är det snart 1:a december och då har jag 19 dagar kvar i skolan. Den 20:de december flyger vi till Stockholm. Skolan slutar den dagen men det är ok att ta ledigt en dag för alla barnen går hem före lunch och det är inga lektioner sista dagen. Det ska bli så spännande att åka till ett vinterland! Snön brukar lysa med sin frånvaro men jag hoppas på en vit jul. 

Kram från Carl



Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards