Direktlänk till inlägg 12 februari 2017

Golf, golf och golf

Av Carl - 12 februari 2017 19:00

 

I dag, söndag har jag varit på golfbanan igen. Det är ALLTID jobbigt att åka till golfbanan. Jag har alla undanflykter och ideer varför jag INTE ska / behöver åka. Men när jag väl börjar spela så är det faktiskt rätt kul, måste jag erkänna. Killarna i min grupp är helt okey och tränaren lika så.

 

Vi har olika stationer under träningen. Än så länge får vi inte gå en golfrunda, vi måste lära oss mer först.

 

   

Efter träningen åkte vi till golfbanan bredvid och träffade pappa, pappas kompis och hans dotter  Ellen. Pappa klappade Carlson och då fick Carlson en liten stöt av pappa. Carlson hoppade till och blev lite, lite rädd. Jag ville så gärna också bli elektrisk och gnuggade först min arm mot stolsdynan men inget hände. Jag provade allt och tillslut gnuggade jag håret mot stolen. Håret blev elektriskt och stod rakt upp men inte kunde jag ge någon en stöt. Då blev jag less och ville åka hem. Det fick jag inte för vi skulle äta upp först och sedan skulle pappa gå ut 9-hål själv. Då fick jag en ide´ som en blixt från himlen. Jag skulle inte åka hem, jag skulle minsan gå 9-hål med pappa. Mamma och Carlson fick åka hem själv och pappa och jag gick ut på banan. När vi kom hem berättade jag stolt att det hade gått bättre än förväntan. Vid ett utslag slog jag 92 meter!!!! Jag blev förvånad över mig själv. Vi gick inte 9-hål för det tog för lång tid, det blev bara 4- hål men vilken grej!! Jag var glad, laddad och stolt när jag kom hem.

Kram från Carl 


 
 
Ingen bild

mormor

12 februari 2017 22:07

Hej Carl
Roligt att det går bra med golfen.Snart är du bättre än pappa på golf.
Träning ger färdighet. Det vet jag som håller på med att lära mig spela på ukulelen.
Lycka till med golfen. Kram

 
Farmor

Farmor

13 februari 2017 09:57

I morgon fyller din mamma år och då vill jag att du ger henne en stor,
varm kram från mej.Så är det ju Alla Hjärtans Dag,ni skall veta att mitt hjärta är med er hela dagen.Kram till er alla.
Bra att du kämpar med golfen,bra motion och mycket frisk luft.

http://carlisurin

 
Farmor

Farmor

13 februari 2017 10:07

Jag kan inte se att min tidigare kommentar skickades vidare,men det
viktigaste var mitt GRATTIS på mamma Malins födelsedag.Hoppas det kommer fram

http://carlisurin

 
Ingen bild

Anita

13 februari 2017 19:11

Fantastiskt Carl ! Du måste ha tränat bra..nu kanske det blir roligare att komma iväg på söndagarna..
Krama om din mamma ordentligt på hennes födelsedag från mig! är du snäll 🎂
Kram på dig

 
Farmor

Farmor

14 februari 2017 10:52

Det var roligt se att mina kommentater kommer fram.Grattis igen på din födelsedag Malin.Kram

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards