Direktlänk till inlägg 10 mars 2017

Livet på Phuket

Av Carl - 10 mars 2017 08:59

 

Nu har vi varit här länge och det är snart dags att åka hem igen. Tiden går så fort och det är så mycket vi vill hinna med. Om jag ska börja från början så gick resan mycket bra. På Palma flygplats slog jag till och köpte en resekudde. Jag visste att jag skulle få mycket användning av den på resan. 

 

Det är något speciellt med början av en resa. Man är pigg, glad och förväntansfull. Jag bytte om till pyjamas direkt och slog på en film. 

 

Jag såg en film sedan sa jag att jag skulle vila en stund. Jag somnade och vaknade i Doha. Med trötta steg gick jag av planet. Mellan Doha och Phuket sov jag hela vägen. 

 

Gissa vad jag beställde att dricka till vår första middag? Vattenmelon shake såklart! 

 

Jag har badat nästan varje dag. Det är så skönt att ligga och torka i solen. 

 

Lenox mamma, jag och min mamma åkte och hämtade Lenox på hans fotbollsträning. Vi åkte till stranden och lekte, himla skönt. 

 

När vi kom till villan fick mamma en present. Hon fick en fin klänning som passade perfekt sa jag. 


 

Vår hund Goldie blev jätte glad när vi träffades. Det lät som hon grät och hon följer med oss var vi än går. Hon vill så gärna hoppa in i bilen när vi ska åka någonstans. Hon är verkligen en super fin hund. Pappa gillar henne också väldigt mycket. Pappa var iväg och jobbade två dagar, bara en natt borta. Det är väldigt ovanligt att han är iväg på något. Vi har haft väldigt tur med vädret, solen skiner varje dag och det är så skönt! Nu ska vi hinna med lite till innan det är dags att åka. 


Kram från Carl 



 
 
Farmor

Farmor

10 mars 2017 09:58

Hej Carl och ni andra,roligt höra av er och allt är bra.tiden går
verkligen fort,mycket skall hinnas med.
När ni nu kommer hem till Palma väntar också en massa jobb,hoppas få se bilder,men det tar väl ett bra tag att få det klart.Lycka till!
Kram/Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

14 mars 2017 12:57

Hej Carl och välkommen hem. Hoppas att resan har gått bra. Roligt att komma hem till villan och börja möblera den. Det har säkert varit skönt att bada i havet eller i poolen varje dag. Besökte du din gamla skola i Phuket? Eleverna som du gick tillsammans med har väl slutat men fröknarna var säkert kvar.
Här går livet sin gilla gång, som det heter. Vi väntar på våren som nu är i antågande.
Du får berätta vad du varit med om på mobilen. Carlsson blir säkert glad när du kommer hem.
Många kramar från mormor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards