Alla inlägg den 14 april 2017

Av Carl - 14 april 2017 11:00

 

Nu är Sara, Martin, Hedda, Siri, Hampus och Saras pappa här och hälsar på. Dom var här för ett år sedan och trivdes så bra så att dom bestämde sig för att komma hit igen. Hela gänget har hyrt ett hus med pool och vi har varit där och hälsat på. Det är super kallt i pooen och även i havet. Det är knappt man kan doppa sig. Dom har varit till oss och tittat på vårt nya boende och alla tyckte det var super mysigt!

   

Vi lekte länga på beachen och simmade lite gran. Man blir väldigt varm i solen och då kan man faktiskt bada en stund även om det är super kallt. Tyvärr blev jag bränd / stucken av en manet / jellyfish. Det gör ont kan jag tala om! Siri blev lite bränd på benet och jag blev mycket bränd på midjan och benen. Benen är okey men midjan är inte okey. Jag har medicin och kräm att smörja med och det tar bort klådan och bränkänslan. Dagen efter åkte vi tillbaka till beachen men när jag fick saltvatten på mina märken fick jag nog. Då la jag mig på en handuk och tog det lugnt istället. 

 

   

Dagen då jag blev bränd av maneten sattes en varningsflagga upp för det var tydligen massor av maneter i vattnet då. Vi såg vita, rosa och ljusblå jellyfish. Passa er för dom! Annars, förutom detta så är allt bra. Pappa kom hem från Stockholm igår kväll. Han har varit i Stockholm i några dagar och tiden gick väldigt fort men såklart skönt att han är tillbaka. Jag vet att han hälsade på farmor varje dag och att hon fått kommit hem igen, skönt att höra att hon är bättre. Nu önskar vi er alla en riktigt glad påsk   

Kram från Carl 


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards