Alla inlägg den 18 maj 2017

Av Carl - 18 maj 2017 14:33

 

Carlson är sjuk igen! För en vecka sedan fick han en knöl i rumpan och doktorn gav honom penicillin. Efter en vecka var knölen borta men då fick han en på andra sidan. Han mår mycket dåligt och han svårt att gå. Mamma hämtade mig tidigare från skolan och vi åkte till doktorn igen. Han fick en annan penicillin och mer medicin. Tårarna rann på Carlson och han andlades väldigt ytligt. En halvtimme efter han fått smärtstillande mådde han lite, lite bättre. Det gör ont i hjärtat att när min allra bästa vän mår så dåligt och har så ont.

  

Vetrinären heter Nick och kommer från England. Han har haft föreläsning på skolan om djur för oss. Nu håller vi tummarna att Carlson blir frisk. Knölarna är inte cancer och är ofarliga men han är så liten och tål inte mycket. Dessutom blödde det från dem och var fruktansvärt smärtsamt för honom. 

 


Jag har länge sagt att jag vill tjäna egna pengar. Har funderat på olika saker att göra för att få ihop lite pengar men ingen idé har varit bra. Jag ville tex sälja lemonad på gatan men jag fick då veta att polisen skulle stoppa mig. När jag var på banken med mamma och pratade med han som hjälper oss med bankärenden så tipsade han mig om en modell agentur. Vi skickade in bilder på prov och vips så fick jag komma dit och nu finns jag med i deras agentur. Hoppas att det snart dyker upp en casting som jag får vara med på. Blir man uttagen till en casting kan man få ett jobb och då får man lön! 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards