Alla inlägg den 30 maj 2017

Av Carl - 30 maj 2017 18:30

 

Sent i går kväll kom en stor låda hem till oss.  Jag trodde knappt mina öron när jag fick höra att det var farmors kristallkrona som kommit hem till oss, hela vägen från Stockholm. Jag tittade ner i lådan och mycket riktigt så var den där. Tänk att den fina vackra kristallkronan ska lysa upp vårat hem. 

 

När jag kom hem från skolan idag hade bygggubbarna byggt upp en stor och stadig byggställning. Dom hjälptes åt att sakta men säkert hissa upp kronan. Försiktig, försiktigt lossade dom på plasten och allt skydd runt kronan. 

   

Allt var helt på kronan, inget var trasigt. Nu hänger den hos oss och gör huset ännu vackrare. Tack snälla fina farmor för att du gav kronan till pappa och mig och mamma. Vi ska ta väl hand om den och tänka på dig när vi beundrar kronan. 

 

Visst blev det jätte fint! Ingen av oss kan sluta häpnas över hur perfekt den passar här.

   

Som pricken över i:et ska jag ikväll avsluta min födelsedag med att äta pizza under kronan. Kan ni tänka er ett bättre avslut på min födelsedag? Jag fyller 9 år idag! Hipp hipp hurra för mig! Jag som älskar kristaller kan nu varje dag titta på denna skönhet. Det är verkligen som kronan på verket! Tack igen och igen farmor, vi älskar dig 

Kram från Carl  






Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards