Alla inlägg den 13 juni 2017

Av Carl - 13 juni 2017 08:00

 

Mormor och morfar har varit här i en vecka och vi hade fullt upp. Jag gick i skolan måndag-onsdag och var ledig torsdag och fredag. Dom hängde med på min karateträning och till skolan. 

 

Som tur var hade dom med sig mormors kakor som jag gillar så mycket. Oliver fick några kakor förra gången jag hade en egen kaklåda här och han sa att det var de godaste kakor han smakat. Han sa att vi kanske kunde få receptet och sedan göra massor med kakor och sälja dom. Då skulle vi bli jätte rika! 6/6 var det Olivers födelsedag och jag tog med kakor och bjöd honom på vår fika rast som vi har kl 10 varje dag. Han blev glad😋

 

Morfar fyllde 70 år och fick kaffe och tårta och på säng. Tårtan hade en fiskare i en fiskebåt på sig och sjöstjärnor runt om. Morfar tyckte tårtan var både fin och god.

   

På kvällen bjöd morfar på super god middag på en köttrestaurang i Genova. Det blev lite kallt när solen inte värmde längre men som tur var fanns massor av sjalar som vi svepte in oss i. 

 


Jag ville prova något nytt och beställde in en kanin. Smaken var jätte god och mjölken var också bra. Det var lite svårt att skära köttet men jag fick hjäp. Jag är säker på att morfar hade en bra dag och han blev glad för presenten också. Han fick en natt på en vingård, vinprovning och middag. Skriver om det nästa gång.

Kram från Carl 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards