Alla inlägg den 15 juni 2017

Av Carl - 15 juni 2017 09:45

 

Morfar fick en övernattning på en vingård när han fyllde år. Vingården ligger i Inka och vi bodde på hotellet som hörde till vingården. 

Vi checkade in och började med en sväng på marknaden i Inka stad. Det fanns miljontals med väskor, skor och kläder. Jag gick med morfar och pappa, mamma och mormor gick för långsamt. Till min stora glädje hittade vi basket kläder till mig. Jag ska inte börja med basket utan det är till min skolas show som vi ska vara basketklädda i. Jag hade tidigare bestämt att jag ville ha svarta och röda basketkläder och tänk att vi hittade det. Miami står det på mitt linne och jag är super nöjd. 

 

Efter marknaden gick vi till hotellet och vingården där dom hade dukat upp för vår vinprovning. Alla utom jag var hungriga för jag hade ätit pizza innan och var nöjd med det. Både maten och vinet var gott och vi köpte med några flaskor hem.

 

Tjejen som serverade var inte så bra på engelska och det blev en missuppfattning när mamma sa att hennes pappa fyller 70 år. Hon trodde att mamma sa att pappa betalar och har massor med pengar ( kanske 70 miljoner)😂

 

Efter lunchen bjöds det på en grön likör avec som heter Hierbas. Den var tydligen väldigt god! 

 

Innan vi gick därifrån bjöd tjejen som jobbar där morfar på en dryck från en läder väska. 

 

Så här fint var det på vingården

 

Hotellet var jätte vackert

 

Pappa trivdes bra i skuggan och jag trivdes bättre i poolen

 

Ser ni dörren längst upp till höger? Där bodde jag! Det var en bungalow, mormor och morfar bodde på hotellet som en gång varit en jätte villa. Borta bra men hemma bäst sa jag när vi åkte hem.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards