Alla inlägg den 28 juli 2017

Av Carl - 28 juli 2017 10:15

 

Jag har länge velat ha en aldeles egen pappegoja. I flera år har jag pratat om det och tittat på bilder och längtat. När vi var på Magazine Verde hittade jag en jätte fin pappegoja som var 2 månader gammal och var så snäll och gullig. Vi googlade och läste om dessa vackra fåglar och jag lärde mig att dom lever i 80-90 år och lite till vilda. Dom väljer ofta ut en person som dom fäster sig vid och dom skräpar ner mycket. Jag började fundera och insåg att vi kommer bli lika gamla när jag tittade närmare på näbben blev jag lite skraj. Tänk om min pappegoja skulle bli en agressiv rackare och bits. När jag tänkte på ett liv i en bur i 90 år kändes det inte roligt längre. Men å andra sidan kommer någon att köpa den här fina fågeln och om det blir jag får han ett bra hem. 

 

Nästa gång jag åkte tillbaka till affären bestämde jag mig för att inte köpa en pappegoja. Jag hittade en iller i stället! Den var mycket nyfiken på Carlson och dom såg ut att passa bra ihop. Illrar vet jag inte mycket om men det vet säkert morfar, så jag ringde honom.

 

Morfar svarade och blev nog lite förvånad när han hörde att jag hittat en iller som jag ville köpa. Han sa att dom kan bitas ganska hårt och kan förmodligen ge sig på Carlson och skada honom. Dessutom luktar det väldigt illa när dom kissar.... Hm, det lät inte heller så bra. Det blev ingen iller heller.

 

Jag fick en stor klubba som plåster på såren och åkte hem. Det är inte lätt att välja husdjur. 

 

Vi hade bestämt oss alla tre att ta hem vår hund från Phuket. Hon bor nu hos Dong och hans flickvän. Dong sa att dom väldigt gärna vill behålla henne och att hon har det bra där. Kanske lika bra att hon stannar i stället för att resa och flytta så långt och byta miljö. 

 

Jag har mina fina fiskar och Carlson så länge, inte illa. Någon gång i framtiden blir det något till djur. 

 

Nu bor Ellen och hennes pappa hos oss. I går kväll kom Stella och hälsade på. Vi badade och gjorde "ice bucket challenge". 

Kram från Carl



Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards