Direktlänk till inlägg 15 september 2017

Skolan, hundar mm

Av Carl - 15 september 2017 17:00

 

Skolan har absolut börjat och nu har vi hunnit komma in så smått i rutinerna. Bilden är från första skoldagen. Jag var ganska nervös och spänd på att komma tillbaka efter så långt uppehåll. Många föräldrar tog foton på sina barn på skoltrappan, så även min mamma. Jag ville absolut inte bli fotad! Mamma försökte smygta ett kort men det såg jag precis när hon knäppte. Då blev jag riktigt arg. Jag hade nerverna på utsidan, kan man säga. Ny fröken, nytt klassrum, en ny klasskompis och massor med annat nytt som jag tänkte på. Som ni ser har vi ny uniform, verkligen snygg. Min skolstart har varit bra och min nya fröken är än så länge jätte snäll och glad. 

 

Vi var ute med en båt en hel dag och hade roligt. Det var jag och några tjejer vars föräldrar är vänner med mina föräldrar. Vi la ankare vid en strand och simmade in till en restaurang. Innan solen gick ner var vi tillbaka i hamnen igen. 

 

Jag fick brev en dag av mormor och morfar. Dom skrev ett långt brev och skickade med 10 euro. Det var vågat eftersom många brev / vykort inte kommer fram. Pengarna ska jag spara till en PC. Jag har bestämt att jag vill ha en PC, inte MAC. Det har något med spel att göra, för komplicerat att förklara. Det kommer att ta tid att spara men det är det värt. Isabel, mammas tremänning har varit här på besök och åkte hem igår. Jag tror och hoppas att hon hade trevligt.

 

Kram från Carl 





 
 
Ingen bild

Isabel

16 september 2017 13:52

Hej Carl!
Jag hade det jättetrevligt hos dig och dina föräldrar. Det var spännande att få följa med dig till skolan och se hur du har det på fritiden! Har du ätit upp Dumlekolorna?:)

Tack för fina dagar!
Kram från Isabel.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards