Direktlänk till inlägg 6 oktober 2017

Svenskt knäckebröd

Av Carl - 6 oktober 2017 09:45

 

En morgon fick jag en annorlunda frukost. Jag fick svenskt knäckebröd. Det var tort, hårt och lite ovanligt att tugga. Det smakade hyfsat gott så jag tog en till. För några år sedan åt jag knäckebröd men det minns jag knappt. Hos mormor och morfar äter jag alltid massor med tunnbröd och det är godare och enklare att äta. 

 

Knäckebröd finns att köpa på både Ikea och Brittvid. Pappa gillar verkligen detta hårda bröd. Det blir förmodligen ingen favorit för mig. Mamma sa att jag kunde få massor av olika pålägg på brödet men det ville jag inte. Pålägg är föresten ett ord jag aldrig tidigare hört, man lär sig något nytt då och då. 

 

På fredagar får vi ta med något hemifrån till skolan, tex ett gosedjur, liten leksak eller något annat vi gärna vill ta med. Jag och Oliver tar ibland med oss Pokemo´n kort. Det är fortfarande populärt här och vi byter en del med varandra. Skolan går okey men min "spelling" är svår nu. Varje vecka får jag 15 nya super svåra ord som jag ska lära mig att stava till. Som tur är så är det inte bara jag som tycker det blivit svårt nu med rättstavningen. Förra året hade jag alla rätt varje vecka men nu har jag flera fel och kan liksom inte få till det. Oliver får 10 ord varje vecka, det räcker för honom säger fröken. 

 

Önskar er alla en trevlig helg

Kram från Carl




 
 
farmor

farmor

8 oktober 2017 09:26

Bara en knäckebrödskiva utan pålägg verkar lite torrt,försök med ett tunt lager smör,en skiva ost och 2 skivor tomat.både gott och nyttigt,KramFarmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

12 oktober 2017 16:37

Hej Carl. Hörde att du är ledig från skolan idag. Skönt med en dag ledig så här mitt i veckan. Har ni fått höst ännu? Här har hösten kommit med stormsteg. Det regnar varje dag och det blåser också. Morfar ska åka och jaga älg i morgon och då blir jag ensam med djuren. Hur går det med den nya hunden och hur går det med Carlsson som har fått konkurrens? Hoppas att dom blir vänner. Zeb, han busar med Blossom. Han jagar henne men så fort hon vänder sig om så springer han iväg.
Du får ha det så bra och hälsa mamma och pappa så mycket.
Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards