Alla inlägg den 23 oktober 2017

Av Carl - 23 oktober 2017 14:48

 

I söndags gjorde jag min egen frukost. Jag stekte bacon, ett helt paket. Man ska inte steka på för hög värme, det lärde jag mig tidigt av en kock på Phuket. Det tar lite tid men så blir det bra också. Chica tyckte att det doftade jätte gott och när det var färdigt fick både hon och Carlson smaka en liten bit. Vi har läst att så fet mat som bacon är, är inte alls bra för hundar men en liten liten smakbit skadar säkert inte. Chica äter allt så om jag ger henne hundmat eller korv spelar ingen roll, allt går i. Hon har till och med gnagt på morötter. Carlson däremot är lite mer kräsen och vill helst att det smalar utsökt gott.

 

Det tog så lång tid att steka färdigt mina bacon så jag var tvungen att sätta mig på en barstol och fortsätta. Till slut var jag klar och mina egenstekta bacon var mycket goda. Det är så skönt med helger, ingen morgonstress till skolan och man kan ta dagen som den kommer. På fredag får jag äntligen lov från skolan. Det är inget långt lov men jag längtar ialla fall. 

Kram från Carl


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards