Alla inlägg den 2 januari 2018

Av Carl - 2 januari 2018 08:00

 

Vi sa hej då till vovarna och lycka till till paret som skulle ta hend om dem. Ni ser att Carlson redan förstått vad som händer och inte är helt glad för det. Carlson anpassar sig och det går bra att lämna honom. Chica däremot vill INTE att vi åker någonstanns. Hon hade det mycket jobbigt när vi var borta och fick sova ute. Carlson sov inne och skötte sig utmärkt. Båda hundarna blev väl omhädertagna och fick gå på promenad tre gånger om dagen. 

 

Chica vill vara nära hela tiden och trivs bäst när vi alla är hemma. Hon får INTE ligga i soffan men på morgonen när jag vaknar till i soffan har hon så svårt att hålla sig borta. Så vill hon ha det, inte vara själv.

 

Den här resan hade jag ett alldeles eget handbagage med mina saker i. Det är bra träning att packa upp allt som måste upp när man går genom säkerheltskontrollen och att inte glöma något på planet. Vi hade fruktansvärt brottom när vi mellanlandade i Doha och fick springa till nästa flight. Det var skedjulerat med lite tid mellan avgångarna. Lilla väskan med passen åkte ur mammas väska i säkerhetskontrollen och gissa vilken panik vi fick när vi inte hittade den när vi skulle på planet vidare till Phuket! En flygplatsanställd sprang tillbaka med mamma och passen kom tillbaka. Han berättade att i Doha begås i stort sett inga stölder, han var inte orolig för passen. Tänk att det alltid ska bli lite drama när vi är ute och reser. Det var i alla fall skönt att vi var påväg. Resan var igång! 

 

Med i mitt handbagage hade jag min mammas morfars plånbok. Jag undrar hur gammal den är? Det är riktigt läder så den håller säkert för evigt. Jag har egna thaibath som jag shoppade lite för. Kul att bli stor och ha lite eget, tycker jag. Detta var starten på min resa.

 

Kram från Carl 


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards