Alla inlägg den 9 januari 2018

Av Carl - 9 januari 2018 10:15

Nu har vi varit hemma länge och vardagen är här igen. Vi svängde in på "kinesaffären" för jag ville kolla på nya Poke´mon kort. När jag skulle gå in i affären hörde jag en katt som jamade och jamade. Den satt vid parkeringen och tittade på mig och det verkade som att den ropade på mig. Hjälp, hjälp! skrek katten. Jag gick närmare och den tittade på mig och fortsatte att jama. Det var helt uppenbart att den var super hungrig.   


 

I kinesaffären finns allt att köp, även kattmat. Jag frågade snällt om jag fick köpa lite mat och ge katten, mamma var inte speciellt svårövertalad. Vi öppnade kattmaten och ställde ner den till katten. Katten blev så glad och åt och åt. Vi bestämmde oss för att åka innan maten var slut så att inte katten skulle springa efter oss. Jag kännde mig både ledsen och glad. Ledsen att den stackars katten ropade på hjälp och var så hungrig och glad att jag kunde hjälpa den lite i alla fall. Jag ska snart åka tillbaka och se om katten är kvar. Vi ska inte ta hem den.

Kram från Carl 


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards