Inlägg publicerade under kategorin Resa

Av Carl - 26 mars 2012 08:45

Nu är jag hemma igen efter en lyckad Bangkok resa. Tyvärr blev jag sjuk sista dagen. Planen var att jag skulle softa vid poolen och hänga på hotellet hela dagen och bara njuta av livet. Tyvärr blev jag orkeslös och det enda jag orkade göra var att ta hissen ner till 1:a våningen där det fanns clowner, ballonger och kroppsmålning.

Jag fick en fin pappegoja på armen men sedan ville jag upp till mitt rum igen. Jag visste att jag hade en flygresa framför mig och föredrog att vila. När vi kom till flygplatsen på kvällen kände jag att nu är det kört. Tyvärr hann jag inte mer än tänka den tanken förrän jag kräktes ner hela mig och min vagn. Pappa sprang iväg och försökte hitta nya kläder till mig och mamma och jag gick till toaletten. Jag var så svag så mina knän skakade när jag stod naken och frös när jag torkades ren. Det är verklligen ingen dröm att vara på resande fot när man är sjuk. Pappa hittade nya kläder med ett fotbollsmärke som han inte gillade men det fanns inget annat att välja mellan. Efter en evighet kom jag tillslut hem och gissa vem som kom och mötte mig? Jo, Cola såklart. Skönt att se honom igen, välbehållen och glad.

Här får ni några bilder från Bangkok innan jag kroknade.

Här åker vi hotellets båt till Sky tåget. Pappa och jag har klätt oss lika idag. Bättre att klä sig som pappa istället för att alltid sova i mammas nattlinne.

Här är utsikten från hotellrummet. Jag gillar fin utsikt och kan stå och titta länge om det är riktigt fint.

Här är jag vid poolen. Jag träffade två påfåglar som jag blev mycket fashinerad av. Mamma sa att sånna skulle vi ha hemma på berget. Men när påfåglarna började prata med varandra så insåg vi att dom skränade för högt.

Här ser ni mig när jag tog en sväng i en Tuktuk. Det är roligt att åka Tuktuk när det blåser i håret och man känner alla dofter och hör allt så tydligt.

Här är vi på en underbar Italiens restaurang. Pasta är bland det bästa jag vet.

Här sitter vi och pustar ut i skuggan på marknaden. Vi fick våta, kalla handukar som jag virade runt mina armar för att kyla ner mig. Det funkade verkligen. Om någon vill se bilder på alla fina möbler som vi köpte till villan så kommer dom lite senare. Vi hade det riktigt bra, tråkigt bara att jag blev sjuk sista dagen. Pappa är också lite risig i dag  men långt ifrån lika sjuk som jag var. I morgon är vi säkert på benen igen och snart är den hemska hemresan glömd.

Kram från Mr Carl

Av Carl - 25 mars 2012 06:18

Jag är som ni vet i Bangkok och har det riktigt bra. I går var vi på en stor marknad som heter Chatu chak. Det är den största marknade jag någonsin sett. Vi gick runt där tills pappa blev helt slut och då satte vi oss i skuggan och åt lunch. Vi hittade inte så mycket på marknaden. Jag köpte några pyttesmå glasdjur till PieBat, Villamani och Ey. Ey jobbar med Villamani och jag tycker hon förtjänar en liten present från mig också. Jag valde dom små djuren alldeles själv. Vi har hittat fina möbler till villan som pappa ska försöka få hemskickade idag. Mamma och jag ska slappa på hotellrummet och gå en sväng till poolen innan det är dags att åka till flygplatsen. Vi bor på Sheraton och det är ett gammalt fin hotell. Pappa tycker det är helt ok men vi är överrens om att det är stort, rörigt och opersonligt. Första dagen när vi kom till hotellet åt vi lunch här. Mamma och pappa beställde varsin Cesarsallad. Ni skulle ha sett deras min när det kom in några salladsblad och en avlång brödbit med bacon och stekta vaktelägg på. Salladen kostade skjortan och var inte ens bra. Det gjorde inget för på kvällen åkte vi till en Italiensk restaurang som heter Opus winebar och den var super proffsig. Maten var fantastisk så igår kväll åkte vi dit igen.

Mamma har kontakt med Colas ägare och han har varit borta sedan igår. Jag vill bara hem nu och leta reda på honom.

Kram från Mr Carl i BKK

Av Carl - 22 februari 2012 03:35

I går åkte tyvärr mormor & morfar hem till vinter Sverig och lämnade mig kvar i värmen. Dom försökte säga hej då till mig men jag gillar ju inte avsked. När jag klev upp i går morse sa jag att nu ska jag: wake up mormor & morfar! Jag öppnade försiktigt dörren men där stod sängen tom och ingen mormor & morfar syntes till. Jag frågade varför dom hade åkt? Därför att dom måste åka hem sa mamma. Dom sa ju hej då till dig igår. Då svarade jag att jag vill inte säga: HEJ DÅ! Med tunga steg satte jag mig i soffan och blev serverad frukost. Hur som helst var det roligt att dom var här i 2 veckor. Här får ni se några fler bilder från vår Krabi resa.

Det är min pappa som ligger i vattenbrynet och steker sig.

Jag hittade en rolig leksak som jag hade svårt att slita mig ifrån. Var försiktig sa moppis (morfar), den är rostig! Carl lovar, svarade jag.

Avslutar med en härlig semesterbild från Poda island (Krabi), som jag har döpt till: LIVET PÅ EN PINNE! Visst ser det härligt ut?

Tack för dessa 2 veckor. Tiden går så fort så snart ses vi igen.

Av Carl - 19 februari 2012 05:57

Jag har varit i Krabi i två dagar och då hann jag med att besöka en trevlig restaurang som heter Blue Mango

Restaurangen ägs av två svenskar som är släkt med min mormor och morfars kommpisar. Hon heter Sara och var så trevlig.

Vi åt lunch där och jag valde köttbullar med potatismos. Det var gott!

Jag åkte även tuktuk. Vi hann precis hoppa in i en tuktuk sekunderna innan regnet och åskan brakade lös.

Det var en mycket fin tuktuk med blinkande lampor överallt. Precis en sån som jag skulle vilja ha sjäv.

Ni får se flera bilder en annan dag. För självklart hann jag med mer än detta. Tyvärr är jag sjuk nu. Jag har fått hög feber och kräktes i går när vi kom hem. Hoppas att jag är frisk i morgon för mormor & morfar åker hem på tisdag. Kram från Carl

Av Carl - 16 november 2011 06:45

Här kommer sista delen från resan. Så här fin utsikt hade jag från hotellrummet i Shanghai.

Snacka om svindlande höjder! Så vackert!

Vem vill vara kung i baren när man kan vara kung i badet? Titta på utsikten eller titta på TV:n. Fri minibar med goda drycker, choklad och chips. Jag låg länge i badet och njöt och drack dricka.

Toaletten på rummet var så rolig. När man hade gjort det man skulle på toan kunde man trycka på en knapp och bli tvättad! Du kan välja att bli tvättad på framsidan eller baksidan, en dusch med varmt vatten och du blir ren och fin igen. Efteråt trycker man på "torka knappen" och ljummen luft blåser dig torr. Jag satt ofta på toaletten, som ni förstår även om jag inte var nödig.O

Om jag inte minns fel så ser ni hotellet längs till vänster på bilden ovanför. Vi bodde på högsta våningen.

Några bilder från gatan utanför hotellet.

(den här bilden tog jag på mig själv) En dag när vi var ute och handlade fick jag syn på en Spiderman dräkt. Jag gick genast fram och tog den och sa att den ville jag köpa. Det jag inte riktigt förstod var att man inte ska visa att man är fullt så intresserad för då blir det dyrt. Vi var i ett kvarter där det prutades för fullt. Utgångspriserna var skyhöga och slut priset mycket lågt. Jag tog Spiderman kläderna och la dom i min vagn som stod en bit ifrån. Pappa frågade vad kläderna kostade och det var dyrt. Jag fick en peng och gick och skulle betala. Det här är för lite, sa hon som sålde kläderna. Så synd då, tyckte jag men köpt är köpt. Så kan man också göra affärer. Snabbt, smidigt och enkelt. Hon som sålde kläderna skrattade och skakade på huvudet. Vi handlade lite mer av henne så hon blev glad. Glad var jag också! Jag ville aldrig ta av mig Spiderman kläderna. Jag somnade i dom och när jag sov tog mamma av mig dräkten men så fort jag vaknade tog jag på mig kläderna igen.

Ni kan tänka er vilken uppmärksamhet en blond Spiderman fick i Kina. Alla tittade på mig när jag susade fram på gatorna.

Tack för en fin resa.

Av Carl - 15 november 2011 05:45

Jag skrev förut att jag skulle sätta in fler bilder från resan. Tiden rusar iväg och veckorna går fort. Här kommer några bilder, den första är från flygplatsen i Hong Kong när vi ska till Shanghai. Jag hade fått en så fin ballong på Disney som jag bara inte kunde lämna. Pappa fick ta ut luften ur ballongen och pilla ut lampan.  Jag trodde att ballongen skulle spricka och höll för öronen och ropade: ballongen pangar!!!   Dagen innan vi lämnade Hong Kong var vi till Ocean Park. Vi tog linbanan upp till toppen. Pappa gillar inte höga höjder men jag har inga problem med det.   När jag satt högt upp i luften och tittade ner på båtarna fick jag plötsligt se när en av båtarna kantrade. Det syns inte så väl men om ni tittar noga ser ni att båten näst längst till vänster ligger ner.   Kolla vilket läskigt gäng som spelar kort!   Jag är så stor nu så att jag kan åka karusell alldeles sjäv. Det killade i magen och jag var först inte säker på om det var roligt eller läskigt. Efter en liten, liten stund förstod jag att det var super spännande och skrattade.   Kolla pandan! Wow, en stor fin panda! Det var första gången jag såg en livs levande panda.  I morgon kommer sista bilderna och det är från Shanghai. När jag ser Disney slottet på TV pekar jag alltid och säger: där har vi varit!!

Av Carl - 29 oktober 2011 04:55

Här kommer de sista bilderna från Disney i HK.

Här ser ni när jag åker i Nalle Phus honungsburk. Jag satt i Nalle Phus honungsburk och fick träffa alla hans vänner. Det var så roligt så när jag åkt färdigt sprang jag till ingången och åkte en gång till.

Här åker jag i en rymdfarkost i Star Light´s värd och skjuter! Dessto mer jag träffade med laser pistolen ju mer poäng fick jag. Jag var faktiskt rätt duktig, moffa skulle bli stolt om han såg mig!

Ibland måste  man vila benen lite. Det var fler än mamma som tog kort på mig...

Ni känner väl igen slottet? Det är slottet som visas innan Disney filmerna börjar. Kvällen avslutades med ett enormt fyrverkeri.

Så här trött var jag efter en hel dag/kväll på Disney. Ballongen fick jag av pappa och den släppte jag inte i första taget. Det är kanske svårt att se men det är en liten lampa i ballongen! Det är den finaste ballong jag sett.

Av Carl - 28 oktober 2011 13:47

Halloj på er där hemma! Här kommer några bilder från Disney i Hong Kong

Ni ser att jag hade fullt upp och så roligt! Jag flög med pappa på Dumbo, åkte sportbil, red på en vacker häst och träffade Star Light från Toy´s story. Allt var spännande men Star Light var stor och lite läskig, tyckte jag.

Fler bilder kommer innom kort. Idag har Max och hans tjej Isabell kommit hit och ska hälsa på och semestra.