Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Carl - 19 juli 2009 09:29

Äntligen är mormor, morfar och farmor här och hälsar på. Det är så kul och jag stor trivs! Inte en lugn stund har jag haft sedan dom kom i torsdags kväll. Jag stupar i säng på kvällen och på morgon är det full fart igen med stor frukost som start på dagen. I förrgår gick vi till Gustavsbergs porslinsfabrik och jag fick hålla händerna innanför vagnen och inte ta på allt fint porslin. Aj, aj sa farmor och mormor i kör när jag sträckte ut armen mot ett bord med glas. Okey då tänkte jag, jag ska hålla mig lugn för familje friden. Mamma köpte två fina, tunga och stora rödvins glas av kristall som hon och pappa ska dricka vin ur. Jag fick en blå flugsmälla med vitt skaft och med ett ansikte på. Flugsmällor är roliga tycker jag. Jag fick även såpbubblor. Farmor hade tur och hittade tre tallrikar till sin servis som hon har hemma hos sig. Efter porslins fabriken gick vi till Kosta Boda´s outlet. Där hittade mamma en stor skål som hon så gärna ville ha. Mamma köpte den inte eftersom vi flyttar tillbaka till Thailand till hösten och då måste allt packas ner och vi har nog mycket att packa redan. När vi kom hem fick mamma en pressent av mormor. Gissa vad det var! Ja, just det den stora skålen som hon hade tittat på. Mormor sa att mamma kan ha den hemma hos dom om hon inte vill packa ner den till hösten. På kvällen hel grillade pappa en file´ av älg kött som morfar hade med sig. Farmor tyckte det var så gott med älg kött och vi alla åt och åt som aldrig förr.

Nu hinner jag inte skriva mer för alla pratar med mig samtidigt och jag vet knappt vad jag skriver. Så fort jag får en lugn stund ska jag skriva om vår båt tur som vi tog i går. Jag ska även sätta in bilder.

Puss från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards