Direktlänk till inlägg 4 januari 2018

Gravarna och stranden

Av Carl - 4 januari 2018 08:45

 

Att besöka och säga hej till våra underbara hundar Lucky och Carlsson1 är en självklarhet. Det är ledsamt och tråkigt, jag får en stor klump i halsen när jag tänker på dem. Dom ligger begravda bredvid villan och gravarna tar Pie Bat och Was hand om. Så tråkigt att våra hundar inte finns kvar längre och att dom dog så tidigt. Jag ville att dom skulle leva ett långt lyckligt liv med oss. 

 

Jag var såklart även till beachen flera gånger. Vattnet var varmt och solen lagomt stark. Jag åt gulmango så ofta jag kunde och njöt. Men kan ni tänka er att en röd stor myra bet mig i foten! Det kändes kan jag tala om, det måste ha varit en mycket stark och arg myra. 

   

Till och med pappa tog sig tid att bada och hänga lite på stranden, vilket jag uppsakttade mycket.  Vi låg i vattnet tills vi såg ut som två russin. Jag hade kunnat stanna i en timme till, så mycket gillar jag att bada och simma omkring. Vädret var helt okey, det regnade ibland men tidigare hade det regnat varje dag så vi hade tur. Vi hade otur en kväll, pappa blev akut matförgiftad! Han älskar ostron och beställde 3 st innan maten. Han sa redan innan vi lämnade restaurangen att han kände sig yr. Vi hann precis hem sedan satte det igång.... Stackars pappa, han mådde så dåligt hela natten. 

 

Kram från Carl


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards