Alla inlägg under oktober 2015

Av Carl - 26 oktober 2015 09:15


 

Vi har sjungit för föräldrarna på skolan. Jag gillar inte att sjunga och gillar inte när andra sjunger visor heller. Det är en årlig grej dom har på skolan. Det kallas sködesfestival, en slags hyllning till maten. Efter vårt uppträdande fikade föräldrarna, vi fick gå till våra klassrum. Vi fick inget go'fika! Skolan samlade in pengar och konservburkar till Mallorcas hemlösa. Dom ska också få ta del av sködestiden. Mamma hade inte bakat något men däremot hade vi med oss några konsevburkar och mamma köpte även fika och pengarna går till välgörenhet. Det är för hemskt att det finns människor som bor på gatan och knappt har mat för dagen. Kan man hjälpa till på något sätt så är det klart att man gör det, även om det innebär att jag måste sjunga....

 

Vi åkte en sväng med bilen och hamnade högt uppe på ett berg med utsikt över havet och Palma. Högst upp på berget står denna ståtliga staty. Jag tyckte att den lilla Buddha figuren var finast. Jag pratar ofta om Phuket och frågar när vi ska åka tillbaka. Jag stortrivdes där men Mallis är också bra, det blir vad man gör det till. 

 

Mamma är fortfarande sjuk men jag tror att i morgon är hon frisk igen 

Kram från Carl

Av Carl - 25 oktober 2015 10:52

 

Så här läskig var jag på Halloween partyt på skolan. Jag hade köpt en annan dräkt som jag skulle ha men det kändes helt fel när jag skulle ta på mig den. Det var en Dracula dräkt som var svart och röd. Vi gjorde en egen zombie dräkt som jag var super nöjd med. Mamma och 4-5 andra + rektorn ordnade festen för oss barn och föräldrar. Allt var välgörenhet och överskottet går till vår skolgård. Det är för tillfället lite knapert med pengar i skolan pga ett dyrt hiss bygge som skolan måste ha. Vår skolgård är stor men det finns inte mycket att göra där. Nu ska det bli ändring på det. Partyt var en succé och alla var nöjda och glada.   

 

Efter partyt åkte vi till en restaurang och skulle äta. Jag började må dåligt och ville inte äta. Jag hade mått dåligt redan på dagen men kände mig bättre på eftermiddagen. Jag ville kräkas men inget kom. Vi tog med maten hem och jag somnade i soffan.   

 

Allt smink var kvar för jag orkade inte duscha. Om man mår såhär dåligt är det okey att somna otvättad. Jag fick sova en stund i soffan för mamma och pappa ville ha koll på mig ifall jag skulle bli sämre. Det blev jag inte som tur är. Mamma blev däremot förkyld så nu håller vi oss inne ett tag. Mitt skollov blir nog bättre snart. Vi ska bl.a upp till Soller och hälsa på min vän Max

kram från Carl   

Av Carl - 20 oktober 2015 13:37

  

En glad nyhet: farmor är hemma från sjukhuset nu!!

 

Här ser ni mig med Oliver och Eliot i parken efter skolan. Som ni ser har vi inte skoluniformen på utan kläderna vi har när det är sport. Vi har sport två gånger i veckan och den ena dagen behöver vi inte byta om innan vi går hem för dagen. Förhoppningsvis ska jag få börja med simträning efter oktober lovet. Jag har fått en mjukstart här och koncentrerat mig på skolan istället för att hinna med både karate och simning. Jag har gått upp flera kg i vikt och blivit riktigt rund om kinderna. Vet inte om det beror på att jag rör mig mindre eller äter mycket mer.


  

Här ser ni mig och Oliver hemma hos mig. Jag har precis köpt en Halloween dräkt som jag ska ha nu på fredag när vi har fest på skolan. Jag gillar den så mycket och dessutom ville jag visa den för Oliver. Jag bjöd Oliver på pasta med fläskfilé och gräddsås. Vi båda åt upp allt på tallriken. 


 

När det var dags för Oliver att gå hem kom hans pappa och hämtade honom. Oliver fick stanna till kl 19. Han kommer i säng tidigare än mig trots att jag varje kväll försöker gå och lägga mig tidigare. Innan middagen har jag redan duschat och läst igenom vad vi gjort på skolan. Vi äter tidigare än förut och allt är förberett för morgondagen, ÄNDÅ får jag så mycket att göra innan läggdags. Det är så kul att vara uppe på kvällen men varje morgon är jag så trött och somnar om i soffan när jag ska äta frukost.

 

 


Måste bara visa en bild vi fick skickad till oss från Phuket. Det har nyss varit Vegitarian festival i Thailand och då håller man på med sånt här. kan ni begripa varför!? Otroligt att han inte blöder, eller hur. Han på bilden heter Khun Ball och är servitör. 

  

Kram från Carl



Av Carl - 13 oktober 2015 12:23


   

Varje dag efter skolan stannar vi till i parken och leker en stund. På onsdagar kan inte Oliver hänga med för då har han en aktivitet efter skolan. Det är någon slags programmering som han gör på skolan och det tar en timme. Han står vid grinden när jag går och vill så gärna hänga med mig till parken. Oftast är jag fortfarande kvar i parken när han är påväg hem och då gör vi sällskap en bit. Jag en tjej kompis också som heter Tindra. Hon och hennes lillesyrra kommer från Vallentuna och har bott här i drygt 1 år nu. En dag i parken hittade vi massor med små knubbiga insäkter som kallas Gråsuggor. Vi samlade dem i min snacklåda. Mamma var glad att lådan tål maskindisk. Vi var så fascinerade av dessa konstiga kryp. Jag bestämde att den största av dem alla är en morfar. Innan vi gick hem släppte vi ut dem i det fria igen. 

Min fina farmor ligger kvar på sjukhuset. Hon fick en hjärtinfarkt i förrgår men som tur var så var hon redan på sjukhuset och klarade sig. Hon mår såklart inte bra men jag är säker på att hon snart är hemma igen

 

Kram från Carl


Av Carl - 9 oktober 2015 14:43

 

Farmor är på sjukhus! Där har hon ingen dator och kan inte läsa min och mina föräldrars hälsning men det kan hon göra när hon kommer hem. Vi tänker på dig och skickar en blomma. Det är en orkide från Phuket! Vi hoppas att du mår bättre och snart är hemma igen. Pappa ringde igår kväll men han ska prova idag igen. Här hos mig skiner solen och jag ska hänga med Oliver hem från skolan och äta pizza och titta på film. Helgen är helt fullbokad, på lördag ska jag till Palma aquarium och söndag blir det stranden. På måndag är det röd dag här och allt är stängt, då ska jag nog ta det lugnt och mysa hemma

 

Kram från Carl 

Av Carl - 7 oktober 2015 10:30




 

Det är mycket avslappnande att vara en stund på stranden när jag är ledig. Vattnet är jätte kallt och när det blåser fryser jag till och med. Men det gör inget för det är något speciellt med beachen


   

att bli nergrävd är så roligt! Jag tröttnar aldrig på det. Jag vill ha så mycket sand så jag knappt kan ta mig upp, då är det som bäst.


  

Här är vi på Cala Major beachen, den är det gångavstånd till från oss. Det behövs inte mer för att göra mig så glad

Kram från Carl

Av Carl - 6 oktober 2015 13:42

   

Varje morgon när jag kliver upp för att göra mig klar för en ny skoldag fryser jag! Vi har fönstret öppet och slår inte längre på A/C:n när vi går och lägger oss. Det blir kallt på nätterna och på morgonen när jag är trött fryser jag lite mer än vanligt. Från början tog jag med täcket till soffan och kurade ihop mig men inte nu längre, nu har jag en mysig stor morgonrock som jag gosar in mig i. Min morgon börjar med flingor och mjölk sedan in på toan och borsta tänderna och kamma håret. Efter att jag tagit på mig min skoluniform repeterar jag ord som jag måste lära mig att läsa och stava till. När jag gjort det får jag min iPad tills det är dags att promenera till skolan. Varje morgon är lika som den förra. Om jag inte visste att jag skulle få min iPad skulle allt ta mycket längre tid, nu vet jag att om jag gör mig klar så hinner jag med min älskade iPad också. Innan vi går packar jag min ryggsäck med en vattenflaska, en låda med fika och mina skolgrejer. Vi får god lunch på skolan men många tar med lunchlåda. Jag har lunchlåda när det är soppa. Jag och soppa kommer inte överens. Då får jag chicken nuggets och pasta, mums! På rasterna brukar två tjejer jaga mig runt runt skolgården. Jag tycker dom är rätt otäcka, mamma säger att dom ur söta. 

Kram från Carl


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards