Alla inlägg under februari 2011

Av Carl - 27 februari 2011 08:02

Nu har vi satt upp en bom för vägen. Bakom bommen ska flera villor byggas så småningom. Jag var på plats och testade bommen och den funkade utmärkt.

     Med ett tryck på fjärrkontrollen åker bommen upp och ett tryck så fälls bommen ner. Intressant och roligt, tycker jag.

   Jag visade Bat hur man ska göra. Bat blev imponerad.   Waath vattnade blommorna som mamma köpte och som planterades längs efter vägen.

   Nästa steg var att rensa upp på sidan av vägen. Soptunnorna ska flyttas tilll ett ställe där dom inte syns så mycket. Nu står soptunnorna på en alltför synlig plats och det är inte snyggt. Bat började med att plocka skräp, usch vad det luktade. Jag ville hjälpa till men det fick jag inte.

   Här ser ni ett gäng bouganvilla blommor som mamma, mormor och Anita var iväg och klöpte. Dom blommorna står utanför villan och sätter lite färg på pakeringsplatsen. Nu bor vi i villan igen och det är underbart. 

Kram från Carl

Av Carl - 25 februari 2011 04:26

Nu har mormor, morfar och Anita åkt hem. Det blev väldigt tomt här utan er. Jag gick in i erat sovrum i morse och titta förvånat på sängarna och sa: mommo, moffa, Anita tog vägen? Mamma sa att ni åkt hem. Förstod inte vad hon menade. Med dessa bilder vill jag och mina föräldrar tacka för den fina resa som mamma fick som present på sin födelsedag.    

Phi Phi Island är en vacker ön, som ni ser. Förutom att bada kan man även shoppa en hel del. Här ser ni mig när jag är ute och går på "stan". Jag slog till och köpte en fiskhov. Mormor betalade.

 

När det är ebb kan man plocka snäckor. Det var precis vad moffa gjorde. Jag har radat upp snäckorna på bordet och räknar dom: en, två, en, två, en, två...

 

När det är flod, högt vatten alltså är det skönt att bada. Jag badade och badade och ville som vanligt inte kliva upp. Nu ska jag vänta med att bada ett tag så att jag blir riktigt frisk. I dag är febern så gott som borta men hostan hänger kvar. När jag är riktigt frisk igen ska jag: simma, simma!!! som jag brukar säga.

  Visst ser det härligt ut när Anita flyter omkring i havet   Simma, simma!!

Det är lätt hänt att man blir lite trött på eftermiddagen. Då är det skönt att slummra till en stund till ljudet av havet, fåglarna och longtailboatarna som brummar iväg.

 

Det var så kul att ni kom och hälsade på mig och tack för allt ni har bjudit på. Resa, middagar, goda ostar och mycket annat. Böckerna och tidningarna som jag fick ska jag läsa många gånger. Tack för den eleganta kaptenshatten som jag fick, den ligger bredvid mig i sängen. Mammas kappa som hon fick av er som syddes upp hos skräddaren kommer att behövas om det är kallt när vi kommer hem till våren eller till hösten innan vi åker igen. Elefant turen kommer jag att minnas länge. Det är inte alla som kan skryta med att ha ridit elefant innan dom fyllt 3 år! Ja, som ni märker blir listan av tack väldigt lång. Hoppas att er hemresa går bra och att våren kommer snart.

Stort tack från mig och mina föräldrar

kram från Carl

Av Carl - 23 februari 2011 09:06

   Jag mår inte alls bättre idag. Det blir förmodligen ingen skola för mig i morgon. Tråkigt, mycket tråkigt att vara sjuk, tycker jag. Nu ska jag berätta något mycket trevligare. För några dagar sedan red jag på en elefant. Anita bjöd mig och mamma på en elefant tur runt i Lagouna. När jag stod på marken och tittade på elefanten var jag lite rädd. Efanten, som hette Nikita var enormt stor. Jag gick inte fram till Nikita utan höll mig på avstånd.   Men som ni ser var jag modig och vågade rida. Det kändes säkrare att sitta på elefanten än att stå mittemot den. Det gungade härligt när elefanten promenerade runt med mig på ryggen.   Tänk att jag var så modig! Inget säkerhetsbälte och ingen fallskärm. Så har jag det en helt vanlig dag.

Hostiga och febriga kramar från Carl

Av Carl - 22 februari 2011 15:51

Nu är vi hemma igen från några fin fina dagar på Phi Phi Island. jag har haft det jätte trevligt och resan var lyckad. Mamma önskade sig en resa till Phi Phi i födelsedagspresent av mormor och morfar och det tror jag alla var glade för. Vi har ätit mycket gott, shoppat och badat. jag har köpt två "fiskar byxor" och ett linne med Ray Ban glasögon på. Av Anita fick jag en fin linne skjorta med en drake på som passar utmärkt till mina fiskarbyxor. Tyvärr blev jag sjuk sista natten. Jag lider av hög feber och hosta. Tror det beror på att jag badade för mycket.

Bilder från Phi Phi kommer senare. Nu måste jag kurera mig.  

Kram från Carl

Av Carl - 19 februari 2011 20:45

   Mammas födelsedagsmiddag på Supper club. Morfar tar fotot och jag fick vara hemma med Waath och But.   Mammas födelsedagslunch på stranden.   Jag läste Bamse och åt räkor. (Bilderna är från den 14, inte den 13e)   Mammas födelsedagstårta och blommor. Jag tycker inte om när någon sjunger och när alla skulle sjunga för mamma på morgonen skrek jag: TYYYYST!!!! Det skär i mina öron när någon sjunger, usch och fy! Men tårtan var god.

I morgon kommer Dong och hämtar oss och kör oss till båten som tar oss till Phi Phi Island.

Kram från Carl

Av Carl - 19 februari 2011 04:06

   Här ser ni mig och mormor i poolen. Jag är en fisk i vattnet och vill aldrig kliva upp. Nu kan jag plaska runt själv med mina armpuffar och tar mig fram dit jag vill. Mina simlektioner på skolan har gett resultat!    Visst ser det härligt ut? Mormor, morfar och gammelfaster Anita njuter i vattnet och verkar inte längta hem till snön och kylan.  Mormor undrar ibland hur katten Blossom har det där hemma. Jag kommer ihåg Blossom, jag tror hon minns mig också... Blossom sprang och gömde sig så fort hon fick syn på mig.   Det första mormor och morfar packade upp var en hel hög med Bamsetidningar till mig. Jag älskar att läsa Bamse och kan sitta länge, länge helt försjunken i en tidning. 

Vi har hunnit med en hel del under den här veckan som mormor&Co har varit här. Vi har varit till skräddaren och morfar har sytt upp en skjorta som blev så lyckad så att han genast beställde en till. Anita håller på att sy upp en kavaj och den är snart färdig. Själv ville jag ha en skepparkostym men bilden som jag hade med mig var för otydlig så skräddaren förstod inte riktigt vad jag menade. Det är väl inte så vanligt med skepparkostymer här. Alla utom jag och pappa har även varit på marknaden och shoppat lös. Jag tyckte det var lugnast att stanna hemma för det är så rörigt och varmt på marknaden. Självklart fick jag en hel del när gänget kom hem från marknaden. Bla ett par shorts av Anita och ett par av mormor. 

I morgon ska vi åka till Phi Phi Island. Det blir min första resa dit och det ska bli spännande.

Ha det så bra, kram från Carl

Av Carl - 15 februari 2011 15:04

...du har fyllt 40!!!!!  Grattis, grattis och hurra, hurra!!


Tiden har flugit iväg och dagarna går utan att jag skrivit något. Sedan mormor, morfar och Anita kom hit har det inte varit en lugn stund. I går firade vi mamma hela dagen och på kvällen fortsatte firandet men då stannade jag hemma med Whaat, But och Win. Födelsedagen började med en vacker tårta och presenter. Sedan åkte vi ner till stranden och låg på PLA hela dagen. Till lunchen drack alla utom jag bubbel. Jag drack ett stort glas mjölk istället. Innan middagen blev det mera bubblor men då drack jag yoggi. Födelsedagsmiddagen åts på restaurang Supper Club och som jag förstår så var det som vanligt jätte gott. 

Idag visade jag runt mormor&Co på min skola. När vi gick in på skolområdet sa jag: MIN SKOLA och svängde med armarna. Jag är stolt över min skola för det är liksom mitt på något sätt. Det var tråkigt när alla åkte ifrån mig på skolan men tiden gick fort och innan jag visste ordet av kom dom och hämtade mig igen. 

Till helgen ska vi åka till Phi Phi Island och det ska bli super roligt. Bilder från födelsedagen kommer snart.

Ha det så bra

Kram från Carl

Av Carl - 9 februari 2011 08:00

På fredag kommer min mormor, morfar och Anita hit och hälsar på mig. Det ska bli roligt! I dag fick vi ett mail med två bilder från i sommras när jag var i Jämtland och klöv ved bla. 

   Det klövs ved för glatta livet och jag hjälpte till såklart. Livet går ju inte bara ut på att jobba, ibland måste man bara ta det lugnt också.

  Med dessa två bilder vill jag hälsa er varmt välkommna hit. Trevlig resa, vi ses snart. 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards