Alla inlägg under maj 2015

Av Carl - 30 maj 2015 11:42

Hurra, för idag fyller jag 7 år! Jag har länge väntat och längtat tills jag ska fylla 7 år och idag gick min önskan i uppfyllelse. Jag vaknade i morse och först mindes jag inte vad det var för dag. Jag frågade om det var simträning idag? Nä, svarade mamma det är lördag. ÅÅÅ, då mindes jag att det är faktiskt äntligen min födelsedag. Jag fick 3 röda, 3 rosaoch 3 vita rosor. Jag vet att 3 rosor betyder: jag älskar dig! Alltså fick jag: jag älskar dig * 3

  

Efter frukost åkte vi in till Patong och strosade runt. Pappa som vanligtvis INTE vill gå i affärer tyckte det var trevligt också. Han slog till på ett par nya snygga skor som han ska ha i sommar.

 

Jag fick välja mina presenter själv. Först hittade jag ett par flipp-flopp som var så coola. Sedan hittade jag ett par blå byxor och en snygg tröja som passar till. Som pricken över i:et hittade jag en ny hatt också. Det var värre med leksaker. Det fanns mest bara LEGO som jag verkligen älskar men jag har en del redan och jag har planer på att ta med mig en del LEGO när jag åker. Jag gick runt och tittade men det var inget jag riktigt fastnade för så jag bestämde mig för en väska som jag sett på sportaffären. Så här blev resultatet:

 

Jag frös när vi åt lunch på Fudji så jag bytte om i butiken

 


Jag är torr runt min mun och det enda vi hade att smörja in mig med var mammas läppglans. Det blev lite väl rosa... Jag kände mig lite hängig men min dag har och är jätte bra i alla fall. Hoppas nu bara att jag inte blir sjuk

 

Kram från Carl 

Av Carl - 28 maj 2015 07:30

  

För en dryg månad sedan ungefär upptäckte vi en valp på skolan. Någon hade lämnat valpen ensam och övergiven på skolgården och hoppades väl att någon skulle ta hand om den. Våra lärare frågade alla om någon ville ha en valp men ingen nappade. Valpen fick namnet Marwen och blev genast populär bland oss barn. Han är mycket snäll och gillar att springa rund med oss på rasterna. Han har fått vacinationsprutor och är ren. På helgerna blir det såklart tomt för honom men några familjer hämtar honom och tar med honom till stranden så han får busa lite. Mat och vatten får han såklart också. Han har fått ett hyfsat bra liv och är mycket glad. Dagligen ser vi hundar som lever ett utsatt liv på gatorna runt om på Phuket. Det har blivit bättre för Soi dog gör ett jätte bra jobb och tar hand om många gatuhundar. Soi dog letar nya hem åt hundarna och tar hand om skadade hundar och katter. Jag har självklart varit där på besök

Kram från Carl

Av Carl - 26 maj 2015 06:28

Min skola har varit på utflykt till ett center för gibbon apor. Vi samlades på skolan och en mini buss kom och hämtade oss

   

Jag och min bästis Loek

 

Eftersom vi skulle bada när vi kom fram hade jag redan på mig mina badbyxor. Vi skulle alla ha bekväma skor att gå i, myggsprej, handuk och vi skulle också ha vatten med oss. Jag hade en ryggsäck med min packning och extra kläder i. Dessutom hade jag med mig fika ifall jag skulle bli hungrig.

 

Jag började att fika innan vi hade lämnat skolan. Allt gick bra och jag hade en trevlig dag. Det är kul när det händer något annorlunda. Annars kan dagarna lätt bli de samma på skolan. Jag har inte så många dagar kvar nu innan vi åker till Sverige. Dagen innan vi åker ska jag till Phuket Town för att göra ett "prov" och förhoppningsvis få mitt gula bälte i karate. Jag ska göra detta prov tidigare än min grupp eftersom jag åker innan min termin är slut. Dessutom simmar jag 4 (!) gånger i veckan nu tiden som är kvar här. Det gäller att äta, dricka och sova ordentligt om man ska hålla detta tempo, och det gör jag!

Kram från Carl

 

Av Carl - 20 maj 2015 06:30

I morse när jag åt frukost hörde jag en katt som ropade på HJÄLP!! Jag gick upp på takterassen och där såg jag en katt som hoppat över glastaketet och inte tog sig tillbaka. Katten var fast på taket och var inte glad över situationen

   

Som ni ser är det lätt att hoppa över men omöjligt även för ett smidig katt att ta sig tillbaka. Trotts att vi förbjudit hundar och katter i campen så stryker dom omkring där. Inte så många men några stycken i alla fall. Jag är rädd att någon av dem ska attakera Carlson. Jag ropade på Tepp och han hjälpte katten över staketet och sedan sprang den iväg. Katten letade väl efter mat antar jag. Jag tycker så mycket om katter men jag förstår att det är en fara för Carlson och därför är det bättre att dom håller sig borta

Kram från Carl

Av Carl - 18 maj 2015 06:05

Det bästa som finns är att hoppa i poolen när det är riktigt varmt! Vattnet är så varmt att det knappt svalkar längre. Det regnar rätt mycket nu men mellan regnet tittar solen fram

             

Jag simmar 3 gånger i veckan nu för att hinna med alla lektioner innan jag åker hem. Jag har bytt grupp och simmar i en bättre grupp nu. Barnen i den gruppen är bättre än mig men min simmlärare tycker att jag ska gå i den för att lära mig mer. Jag kämpar på och gör mitt bästa men det är inte så lätt alla gånger. Vi har inte så lång tid kvar här nu och det är en hel del som vi vill göra innan vi åker hem. Jag ska bla besöka ett cafe i stan innan jag åker. Det heter: Cat cafe´som ni hör på namnet handlar det om katter. På kaffet finns massor med välskötta fina bortskämda katter som man kan klappa när man fikar. Det ska bli intressant. Mormor skulle nog gilla det   

Kram från Carl

Av Carl - 11 maj 2015 14:50

Jag har varit på min allra första camping resa. Vi samlades på skolan och 9.30 började vår lilla resa och vi körde över bron från Phuket till Pangna. Vi fortsatte till ett område som heter Thai Mueang och där finns en camping som heter Sawadee Lagoon. Mamma och jag fick ett eget tält med en golv fläkt. Allt kändes spännande och jag var mycket glad. 

   

Så här fint var det. Tälten finns under tak så regn är inte ett jätte problem. Det finns även en pytte liten sand strand som vi paddlade kanot till

   

Vattnet i insjön var otroligt härligt och vi badade och lekte länge

   

Efter badet var det dags för fotboll och jag gillar verkligen inte det. Jag tyckte inget var roligt längre. Jag ville HEM!! Jag saknade allt där hemma, pappa, Carlson, min soffa, poolen och hela villan. Inget var bra längre. Mamma sa att vi kan verkligen inte åka hem nu. Hon tyckte vi skulle gå på upptäcktsfärd istället. Just då blev jag väldigt glad att mamma var med på campingen, tänk om hon inte hade följt med och jag hade stått här själv nu! Meningen med campingen var att bara några föräldrar skulle följa med med endast 3 barn åkte utan en förälder. Loek´s pappa hade erbjudit sig att ta hand om mig men jag tvekade in i det sista. Tillslut sa jag att det allra bästa är om du följer med. Så blev det och det är jag tacksam för. Loek & Sasha ville klara sig utan Mark och när Mark frågade oss om vi ville att föräldrarna skulle med på nästa campingresa sa Loek att han vill åka själv. Jag sa att jag ville att mamma skulle följa med. Loek har aldrig haft en "sleep over" som vi säger. Det har däremot jag haft både hos Max i Sverige och hos Lenox här. Jag vet att det går bra och är super roligt, men med camping är det en annan sak. Mitt humör blev mycket bättre efter en lite "down period" och resten av resan var super. Vi åt gott och grillade marsmallows 

   

Efter en lång dag med många aktiviteter och nya intryck var det dags att gå till sängs. Vi hade tagit med madrasser hemmifrån så det inte skulle vara så hårt att sova. Mamma pratade med mig och innan hon släckta lampan sov jag djupt. Det var en mycket trevlig liten resa vi var ute på. Nästa gång ska jag ta med Carlson

Kram från Carl

Av Carl - 8 maj 2015 08:45

Klockan var 3 på eftermiddagen och mamma kom till skolan och hämtade mig som vanligt. Jag skulle bara ta på mig mina skor och sedan åka hem. Innan jag tog på mig skorna stoppade jag in fingret i en liten vägkona utan att tänka mig för

 

Mamma försökta få loss den och sedan försökte en lärare som heter Cortny dra lös den men den satt fast

 

Vi satte oss i ett rum med A/C och vi provade med allt: tvål, olja och is men inget fungerade. Mitt finger svällde lite och det gjorde fruktansvärt ont när någon försökte dra i konan. Lärarna sa att enda sättet är att dra lös den. Jag grät och mamma sa, det går inte!! Vi åkte in till sjukhuset istället. Där fick jag sitta i väntrummet ett tag och många små fnissade när dom såg mig

 

Antar att det såg rätt roligt ut. Typiskt klåfingrig pojke tänkte dom nog. 

 

Efter en liten stund kom doktorn och konstaterade snabbt att det var totalt omöjligt att få loss konan. Doktorn sågade med en fin liten såg. Det var en rund skiva som snurrade och lät jätte högt.

 

Tillslut var det färdigt och jag kunde andas ut. Efter att ha haft konan tight runt fingret i två timmar var mitt finger mycket stelt.

    

Såret jag fick på sidan syns inte, det svider lite bara. När vi gick från sjukhuset sa jag att det var värre att laga och dra ut tänderna än var det var att få en kona bort sågad.

Men ingen behöver tala om för mig att jag inte ska göra om detta för det har jag redan sagt själ, flera gånger.

Kram från Carl

 


Av Carl - 6 maj 2015 07:45

Jag har helt glömt bort att skriva om vår båt utflykt med Danne & Co.  Vi åkte på morgonen mot Hong Island. Där fick vi åka in i grottor med en liten båt, det var spännande. Sedan åkte vi till James Bond Island, där gick vi i land och tittade på den berömda stenen eller ön eller vad man ska kalla det. Roligast av allt var att köra trender båten, jag fick nämligen köra den själv! Hur stolt tror ni att jag var efter det? 😉 Vi åt och drack gott hela dagen och det var så trevligt    

Vi gjorde också ett stopp på en öde strand. Några gick på utflyckt, några badade och några somnade. Vackert som ett vykort var det i alla fall.

       

Danne gillar hästar men idag var det han som fick agera häst! En fantastisk dag som vi sent ska glömma

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards