Direktlänk till inlägg 18 maj 2015

Jump!!!

Av Carl - 18 maj 2015 06:05

Det bästa som finns är att hoppa i poolen när det är riktigt varmt! Vattnet är så varmt att det knappt svalkar längre. Det regnar rätt mycket nu men mellan regnet tittar solen fram

             

Jag simmar 3 gånger i veckan nu för att hinna med alla lektioner innan jag åker hem. Jag har bytt grupp och simmar i en bättre grupp nu. Barnen i den gruppen är bättre än mig men min simmlärare tycker att jag ska gå i den för att lära mig mer. Jag kämpar på och gör mitt bästa men det är inte så lätt alla gånger. Vi har inte så lång tid kvar här nu och det är en hel del som vi vill göra innan vi åker hem. Jag ska bla besöka ett cafe i stan innan jag åker. Det heter: Cat cafe´som ni hör på namnet handlar det om katter. På kaffet finns massor med välskötta fina bortskämda katter som man kan klappa när man fikar. Det ska bli intressant. Mormor skulle nog gilla det   

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

mormor

19 maj 2015 18:53

Hej Carl
Det ser verkligen ut att vara skönt med ett dopp i er fina pool nu när det är så här varmt hos er.
Va´ kul med ett fik som har katter som man får klappa. Kan inte tro att dom är finare än min Blossom! Tänker du skaffa en katt? Det vore en bra kompis till Carlson.
Här är det blåsigt och med kalla vindar, men det blir säkert bättre när du och din mamma och pappa kommer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards