Alla inlägg under juli 2015

Av Carl - 31 juli 2015 10:26

I hamnen där vi bor finns ett cafe som drivs av en fd polischef. Vi brukar cykla dit ibland och äta glass. Om man inte är en badkruka kan man bada i viken framför cafet, det har inte jag gjort men mina kompisar brukar bada där oavsett tempratur i vattnet. Då klättrar jag på stenarna och roar mig själv. Pappa, mamma och jag gick till cafet för att äta lunch och pratade som vanligt men mannen som jobbar där. Jag köpte en glass efter maten och då sa mannen: varsågod Carl den bjuder jag på. Mamma sa då tacka så mycket för glassen, det gjorde jag också och då sa mannen att han också hette Carl, fast med K. Pappa sa att han också hette Carl, fast som andra namn. Karl berättade då att han hade tre kungliga namna var av ett var Wilhelm. Vilket samanträffande! Jag heter också Wilhelm och min pappa också! Tre killar med samma namn på samma ställe, det tyckte jag var ovanligt

 

Vi skrattade åt samanträffandet och jag fick en godis. Det är inte så vanligt att träffa någon som heter lika. Jag är lite piggare nu och har lite mer apptit. Varje kväll får jag glass och små chokladbitar i efterätt för att lägga på lite hull. Jag är inte underviktig men ser ut som en maratonlöpare i kroppen. Inget fett, bara lite muskler, lång och smal. Mamma berättade att hon också var smal när hon växte upp så kanske är det därför jag är det. I dag ser det ut som att sommaren äntligen kommit. Solen skiner och vi ska lägga ut madrasser och kuddar i soffan på altanen. Hoppas att vädret håller i sig ett tag nu. 

 

Kram från Carl W

Av Carl - 28 juli 2015 13:49


 

Jag har varit på en heldagsutflykt med mina kompisar. Vi tog vaxholms båten in till Grand Hotell. Det tog 1,5 timme och då och då fick vi myror i brallan och sprang runt men det gick bra. Vi började med en sväng till NK, håll i hatten vilken rea! Vi var inte där så länge för det är inte så kul för oss killar. 


 

Vi gick till Max och jag beställde kycklingvingar och en vaniljmilkshake. Det var mycket folk där, mest turister. Efter lunchen tog vi en promenad hela vägen till Narvavägen och Historiska museumet. Det var vikinga utställning, vi såg både skellet och gamla yxor. Men roligast var det på gården där det fanns en gammaldags lekplats. 

 

På bilden ser ni mig och min granne / kompis Teo. Vi satt på stolpen och slog kuddarna på varandra. Den som först ramlar av har förlorat. Det fanns även ett tjockt rep som vi hade dragkamp med. Jag, Max, Teo och lilla Ted mot våra mammor! Vi kollar vann! 

 

På båtresan hem var vi hungriga igen. Det fanns pannkakor med sylt & grädde. Det är absolut inte min favorit. Jag åt upp pannkakorna men lämnade resten. När vi kom hem hade pappa lagat renskavsgryta som räckte till mamma, Mimmi och Anna också. Vilken heldag! Jag somnade gott efter lite mer mat hemma. 

Kram från Carl 

Av Carl - 22 juli 2015 11:47




 

i går var jag som sagt till tandläkaren och dom sa att det är lite svullet i tandköttet. En flik ligger över en tand som kommit upp. Tandläkaren blåste rent och visade hur viktigt det är att borsta noga, noga. Jag fick en mjuk tandborste som jag ska skölja i varmt vatten innan jag borstar. Jag köpte även en annorlunda tandkräm på Apoteket. Jag tycker att det gick riktigt bra och jag blev inte ledsen. 


 

Det är tur jag har kompisar som kommer och leker och stökar till hemma hos mig. Gabbe & Max hänger ofta hos mig och i bland går det vilt till. I dag ska jag träffa Lenox på Värmdö. Det ska bli spännande! 

Kram från Carl 

Av Carl - 20 juli 2015 17:27


 


Så här kan man se ut när man inte mår riktigt bra. Men man kan också se ut som på bilden under! Jag har sedan i fredags mått dåligt. I fredags var jag i stan hela dagen med mamma och pappa. Vi var även upp till fina farmor och hälsade på. Jag var så trött och hängig. Inte var jag bättre på lördag heller. På dagen försökte jag leka med Max och Gabbe men jag la mig ner på marken och vilade. På kvällen hade jag feber, 38,7. På söndagsmorgonen var jag ännu tröttare och orkade knappt kliva upp. Ingen aptit och blek i ansiktet. Mamma ringde sjukvårdsupplysningen och dom tyckte vi skulle åka till Danderyds barnakut. Där tog dom halsprov, urinprov och 2 blodprover. Lyssnade på mitt hjärta, tittade i öronen och klämde på magen. INGET hittade dom som var fel! Läkaren sa att det måste vara ett virus. Jag har ont i tanden längst in och i morgon ska jag till tandläkaren. Febern kommer och går. 

   

Lite kul har jag haft ändå. Mina grannar Max och Gabbe är roliga att hänga med. Här ser ni oss på skolgården. Vi får se var tandläkaren säger i morgon. Jag är lite ur balans och blev väldigt ledsen när läkaren tog blodprov så jag kommer säkert att vara upprörd hos tandläkare.  

Kram från Carl 



Av Carl - 12 juli 2015 16:10

 

Jag är hos mormor & morfar och mamma & pappa har varit på semester i en vecka. Mina föräldrar landar ikväll och kommer så fort som möjligt till mig. Jag har träffat en kille som heter Eric. Det är mormor & morfar's vänners barnbarn. Nu har mormor & morfar rest bort 2 dagar och då är fasterfaster här och tar hand om mig. 

 



Kram från Carl 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards