Alla inlägg under oktober 2013

Av Carl - 30 oktober 2013 15:54

   

Carlsson är lite fundersam och avis på katten Zeb. Han skulle aldrig göra katten något för han går inte ens i närheten av den. Carlsson lärde sig i somras av Blossom att man håller sig en bra bit ifrån katter. Han håller koll på avstånd vad som händer när Zeb är på besök. Carlsson äter sällan upp sin mat och när den tuffa lilla Zeb kommer går han raka vägen till matskålen och smaskar i sig det som finns. Som ni ser på bilden iaktar Carlsson allt och blir lite bekymrad över vad som händer. Då behöver han en kram och få höra att han är bäst. Zeb är ett tag hos oss men sen vill han gå ut och förmodligen går han till sina syskon och mamman. På lördag har vi stor hallowen fest i skolan. Vi övar och övar på en dans. Ni kan säkert gissa vad som passar på hallowen? Triller med Michel Jaksson, så klart. Jag ser så framemot lördag! På lördag åker Danne & Ullis hem. Dom kommer tillbaka innan jul igen. Nu är det dags att sova, ny dag i morgon! Jag hoppas att ni alla har det bra där hemma. 

 

Kram från Carl

Av Carl - 24 oktober 2013 16:24

 

Den lilla kattungen kommer och hälsar på varje dag. katten är så fin och snäll och har så mjuk päls. I dag bestämde vi oss för att om den vill fortsätta hälsa på så måste den vaccineras. Så är det bara, man umgås inte med ovaccinerade djur här. Vi tog med katten till veterinären och vaccinerade den. Den fick även fästning medicin och en tablett för mask. Veterinären bad oss skriva in den nya passienten med namn och allt. Men vad ska vi kalla lilla katten för? Hm, vi funderade 2 sekunder och kom fram till att Zeb blir ett bra namn. Mamma och jag tycker att Zeb är jätte fint. Hos veterinären fanns två hundar som absolut inte tyckte om barn. Jag fick två rejäla utskällningar! Fy tusan vad rädd jag blev när dårarna hoppade fram och skällde och visade tänderna. Mamma sa åt veterinären att ta bort dom skällande korvarna! Den ena hunden såg verkligen ut som en korv. 

 

Kram från Carl

Av Carl - 21 oktober 2013 11:25

     

Vi brukar ibland gå till en liten lokal restaurang i Bangtao som vi kallar för "Haket". Där serveras jätte god och billig thaimat. När vi var där sist beställde vi mat till Carlsson också. Han fick stekt fläsk som han åt i sin matskål som han tog med sig. Det blir lite och så med mat ibland för Carlsson. Han fick frukost, lunch och middag hos mormor och morfar så han är van vid regelbundna mat tider. Här får han massor med mat också, det går ingen nöd på honom men han klagar ibland på det som serveras. Kanske skulle jag ta upp fisket igen. Jag fiskade en del på Rindö och i Berga. Det gick rätt bra, jag drog upp några baddare. Utanför huset i sjön finns massor med fisk. Ni kanske kan se några fiskar på den ena bilden? Carlsson gillar fisk! 

 

Kram från Carl

Av Carl - 20 oktober 2013 08:07

 

Så här ser det ut på vårt husbygge nu. Som ni ser är det lång tid kvar innan vi kan flytta in men den som väntar på något gott.... Nu är det stora stenblock som ska bort så det går att fortsätta bygget. Det ska bli fantastiskt roligt när det blir klart och vi kan flytta in. Vi trivs i huset vi bor i nu också men det är ju såklart roligare med något eget. Den kommande veckan har jag semester från skolan. Det är höstlov och det gillar jag. Vi får se vad jag hittar på, alltid blir det något roligt! 

 

Kram från Carl

Av Carl - 19 oktober 2013 06:02

   

På gatan där vi bor såg vi en död liten orm. Vi googlade och läste att ormen inte är giftig. Denna orm kan finnas både i städer och i skogen. Den gillar små ödlor och annat smått och gott. Den tycker också om att vara i hus för där finns många ödlor. Om vi skulle upptäcka en sån orm inne så är det ju bra att veta att dess gift inte är såvärst farligt. Vi googlade om andra ormar som också finns här och det är inga trevliga typer direkt. En King Cobras gift kan döda en fullvuxen elefant på tre timmar! Usch och fy för ormar, tycker vi. Jag mår bättre nu men har fortfarande väldigt ont i smalbenen. Det gör ont när jag går och det gör ont på framsidan. Vi har varit till doktorn och tagit blodprov och det visade att det inte var leukemi i alla fall. Det är säkert bara en ordentlig växtvärk. Jag har inte feber och inte ont i magen längre. När vi åkte till sjukhuset bar mamma mig till bilen och när hon satte ner mig i sätet var det något som bet tag i hennes tå. Mamma skrek högt och upptäckte två små prickar på tån. Hon befarade det värsta, att hon blivit orm biten! När hon backade ett steg och böjde sig ner och tittade under bilen såg hon att det var den söta lilla grå/vita kattungen som kommer och hälsar på oss nästan varje dag. Phu, vilken tur! Efter en sådan dramatisk dag var det trevligt att åka till en av våra favorit restauranger som heter Flame och äta den fransk örtgrillade kycklingen med den starka Thai såsen. 

 

Kram från Carl

Av Carl - 16 oktober 2013 17:21

 

Jag har varit till rangen och slagit några bollar. Det var sådär kul bara. Jag fick väl iväg några bollar men det var bara halv roligt. Jag är orkeslös och hängig. Har ingen aptit och är blek i ansiktet. Jag åkte till skolan i går morse men stannade inte utan åkte hem med mamma igen. I dag var jag inte heller i skolan. Jag blir trött av att bara gå i trappan. Jag vill inte göra något och inget smakar gott. Vi får se om jag går i morgon, kanske fram till lunch bara. När jag är hemma tittar jag på dvd filmer som bara hackar, spelar lite på IPaden och kollar efter ödlorna. Tråkigt med andra ord! Hoppas ni har det roligare där hemma. Hörde att första snön skulle komma nu.

 

Kram från Carl

Av Carl - 13 oktober 2013 04:58

 


Nu börjar den årliga vegetariska festivalen närma sig sitt slut. För er som undrar vad det är så skrivs det bla så här om festivalen: 

 

"Festivalens deltagare äter endast vegetarisk mat under minst tre dagar men de flesta under  den vegetariska festivalens alla tio dagar. De avstår också från alkohol och rökning samt undviker att ljuga, mm. De klär sig i helvita dräkter och många plågar sig själva till otänkbara gränser utan att känna minsta lilla smärta: nålar och spjut borras genom huden medan festivalens deltagare förblir ogiltiga och smärtfria som om de vore under någon sorts hypnos. Festivalen har firats på Phuket i hundratals år och går ut på att skrämma iväg otur, sjukdomar och onda andar samt att finna inre välmående.

Samtidigt som den vegetariska festivalen firas förvandlas staden Phukets gator till något liknande en karneval eller ett enormt nöjesfält med stånd och skjul där man kan köpa mat och dryck till nästan löjliga priser och där feststämningen är absolut. På turistorterna märks det knappt att festivalen pågår."

 

Idag får ni en nytagen bild på servitören Khun Ball. Det är svårt att förstå hur det är möjligt att det inte gör ont med diverse föremål genom kinder, läppar och tunga. Men som dom säger, gör det ont och blöder så är man inte äkta och ska inte gå med i festivalen. Varje år sedan 1800 har denna detta firats så jag antar att det kommer att firad många hundra år till. 

Själ ska jag på bio i eftermiddag. Vi ska se Smurfarna 2. Det ska bli spännande! 

 

Kram från Carl

Av Carl - 12 oktober 2013 07:49

   

Mitt hår växer ganska fort och luggen hängde i ögonen. Då vet man att det är dags för en klippning. Pappa och jag klippte oss av samma frisör efter varandra. Vår frisör har jobbat i London i 25 år och är van att klippa västerländskt hår. Dessutom pratar han mycket bra engelska. Både pappa och jag blev nöjda och nästan alla ser att jag har klippt mig. Pappa blev fin men det är inte så många som ser att han klippt sig. I eftermiddag ska jag för första gången slå några bollar på golfbanan. Det är inget jag ser sådär mycket framemot men man ska ju prova innan man vet. Solen skiner och himlen är blå nu. Det har ösregnat till och från sedan vi kom men i förrgår vände det. Sist det blåste och var dåligt väder sa jag: vinden bråkar med solen. 

 

kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards