Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

Carlsson tränar

Av Carl - 13 maj 2013 09:32

 

I den här lilla buren ska Carlsson flyga med oss hem till Sverige. Han kan precis stå upp och vända sig om. Han ska sitta i cabinen med oss och buren måste få plats under stolen framför oss. Nu tränar han att vara i sin lilla bur. Vi lägger in ben och godisar i buren så att han ska bli "vänn" med sitt lilla hem. Vi landar den 27 maj och det ska bli spännande att komma hem igen. Om allt går som det ska kommer Arsenia 20 juni. Det är mycket planerande innan hemresan. Vi ska flytta ur huset som vi hyrt, packa, jobba, och ev fira min födelsedag här innan vi åker. Självklart ska jag fira när jag kommer hem också! Tänk att jag fyller redan 5 år.

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

mormor

13 maj 2013 12:30

Hej Carl.
Bra att du tränar Carlsson. Tycker att buren ser stor ut, hoppas att den får plats under sätet.
Kul för dig att få träffa dina kompisar på förskolan här hemma.
kram

 
farmor

farmor

13 maj 2013 14:52

Det är en riktigt tjusig liten bur som Carlsson kommer att få åka i.
Är det svårt att få honom att gå in i den? Så bra att han får vara inne
hos er i kabinen,då känner han sig nog trygg och förhoppningsvis glad.
Tänka sej,att prick två veckor idag,landar ni i Sverige.otroligt att
det är dags.
Pussokram/Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

Anita

15 maj 2013 09:10

Så bra att Carlsson går in i sin bur nu när det bara är några veckor kvar innan ni ska iväg. Ser fram mot att få träffa er snart!!!!!!!!!
Här har våren exploderat under veckan jag var iväg, allt har en skir grönska o det blommar vackert. Det är nog för att ni ska känna er välkomna hem.
Stor kram på er alla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards